  • 1. Data: 2006-04-27 12:30:38
    Temat: Refakturowanie paliwa zakupionego w UE a stawka VAT ?
    Od: "Eurotrans" <e...@w...pl>

    Witam zainteresowanych tematem, otóż mam problem sytuacja wygląda
    następująco: jesteśmy małą firmą transportową, ostatnio podpisaliśmy umowę z
    dużą krajowa spedycją dostaliśmy od nich karty do tankowania paliwa, dzięki
    nim:
    - odzyskamy vat płacony za granicą ,
    - kredytują nas i koszty paliwa kompensują z należności za frachty,
    Dostaliśmy od nich pierwsze faktury za paliwo tankowane na terenie UE,
    wystawili je ze stawka 22 %, trochę mnie to zastanawia gdyż jest to nabycie
    wewnątrz wspólnotowe wg mnie powinni zastosować stawkę 0% , a te 22% stanowi
    dla nas poważne obciążenie. Może ktoś z was z czymś sie takim spotkał i
    potwierdzi moje przypuszczenia
    Nadmieniam że 90% usług jest świadczonych w relacjach francja włochy
    hiszpania, do kraju auta zjeżdzają tylko na przeglądy serwisowe.

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 3. Data: 2006-04-28 09:54:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Eurotrans" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dostaliśmy od nich pierwsze faktury za paliwo tankowane na terenie UE,
    > wystawili je ze stawka 22 %, trochę mnie to zastanawia gdyż jest to
    > nabycie
    > wewnątrz wspólnotowe

    Dlaczego ma to być nabycie wewnątrzwspólnotowe?
    Spełnia warunki?
    Pomijam już fakt, że być może
    zgodnie z umową fakturują jednak co innego ;-)

  • 4. Data: 2006-04-28 12:29:51
    Od: "Eurotrans" <e...@w...pl>

> [...]
    > Spełnia warunki?
    > Pomijam już fakt, że być może
    > zgodnie z umową fakturują jednak co innego ;-)

    Według mnie przez wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów zgodnie z art. 9 ust1
    ustawy o P.O.T.i.U z dnia 11 marca 2004 rozumie się nabycie prawa do
    rozporządaznia jak właściciel towarami, które w wyniku dokonania dostawy są
    wysyłane lub transportowane na terytorium państwa członkowskiego inne niz
    terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia wysyłki lub transportu przez
    dokonującego dostawy, nabywcę towarów lub na ich rzecz.
    Zgodnie z powyższym w przypadku gdy dostwa oraz zużycie paliwa (towaru)
    następuje w całości poza terytorium RP nie występują czynności podlegajace
    opodatkowaniu na terytorium kraju.

    Zgodnie z umową refakturują mi paliwo

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-05-04 07:39:05
    Od: "Eurotrans" <e...@w...pl>

> [...]
    następuje w całości poza terytorium RP nie występują czynności podlegajace

    Romek