  • 1. Data: 2006-04-27 12:48:10
    Temat: Re: Rozliczenie wspólne z żoną
    Od: "Piotrek" <e...@w...net>

    Użytkownik "Mat" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:e2qeb8$h95$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > W tym roku będę prawdopodobnie pierwszy raz rozliczał się z żoną. Ja -
    > działalność gospodarcza (zasady ogólne), żona - etat, żadnych odliczeń. O
    > ile udało mi się zorientować możemy rozliczyć się wspólnie, składając
    > jeden PIT-36. Pozostaje tylko pytanie: które z nas powinno ten PIT złożyć?
    > Żona miała większy dochód, więc może ona, a może to wszystko jedno? Jak
    > wygląda sprawa potwierdzenia złożenia PIT'u? Wpisuje się na ten mały
    > świstek dwie osoby, czy tylko jedną, a może wypełnia się dwa świstki?

    nieważne, kto jest "podatnikiem" a kto "małżonkiem podatnika"
    czyli wszystko jedno
    dochód dodaje się i dzieli przez dwa
    po prostu wypełniasz obie kolumny

    Piotrek

  • 2. Data: 2006-04-27 12:50:29
    Temat: Rozliczenie wspólne z żoną
    Od: Mat <m...@b...pl>

    Witam

[...]

    Z góry dzięki za pomoc
    Mat

  • 3. Data: 2006-04-27 18:41:55
    Od: <g...@n...pl>

> [...]
    > jedno? Jak wygląda sprawa potwierdzenia złożenia PIT'u? Wpisuje się na
    > ten mały świstek dwie osoby, czy tylko jedną, a może wypełnia się dwa

    Najlepiej wpisz na "may

  • 4. Data: 2006-04-27 18:43:29
    Od: <g...@n...pl>

> [...]
    > jedno? Jak wygląda sprawa potwierdzenia złożenia PIT'u? Wpisuje się na
    > ten mały świstek dwie osoby, czy tylko jedną, a może wypełnia się dwa

    Najlepiej wpisz na "mały świstek" dwie osoby, albo zrób ksero i popros o
    pieczatke.

  • 5. Data: 2006-04-27 18:44:23
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    A ja sie podłączę z pytaniem ..
    W opisie do PIT-36 pisze, że małżonkowie moga się wspólnie rozliczyć
    jeżeli :
    1. ...
    2. ..
    5. którzy wniosek o wspólne opodatkowanie dochodów małżonków złożyli nie
    później niż w terminie określonym dla złożenia zeznania za rok podatkowy.

    ???? Co to za wniosek ??? jest gdzieś wzór takiego wniosku ???

    Marek

  • 6. Data: 2006-04-27 19:19:21
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > później niż w terminie określonym dla złożenia zeznania za rok podatkowy.
    >
    > ???? Co to za wniosek ??? jest gdzieś wzór takiego wniosku ???

    Ten "wniosek" to po prostu odpowiedni krzyzyk na poczatku PIT-u.