  • 1. Data: 2003-10-22 12:35:39
    Temat: Refaktury a dzialalnosc podstawowa
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam watpliowsc zwiazana z refakturowaniem kosztow uzytkowania tel.
    komorkowych w firmie.
    Na razie chcialbym spytac o Wasza opinie na dwa tematy:

    czy skala zjawiska (kwoty powyzej 2000,00 pln miesiecznie i ilosc dokumntow
    po kilkanascie sztuk miesiecznie)
    i to, ze sprzedaz uslug telekomunikacyjnych nie jest celem dzialania firmy

    ma znaczenie, czy tez moge do woli refakturowac cokolwiek, bez zadnych
    ograniczen?

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 2. Data: 2003-10-24 15:30:23
    Temat: Re: Refaktury a dzialalnosc podstawowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, Luqas wrote:

> [...]
    >+ telekomunikacyjnych nie jest celem dzialania firmy
    >+ ma znaczenie, czy tez moge do woli refakturowac cokolwiek, bez zadnych

    Nie sądzę.
    Znam przykład firmy która straciła sporą kwotę na tym, że US wykazał
    nieprawidłowe księgowanie VATu przy okazji refakturowania, ale
    samej skali się nie czepiał.
    A "sporość kwoty" dotyczy skali zakładu - po prostu z tytułu "przejęcia"
    różnych kawałków terenu i instalacji po byłym bankrucie przez kilka
    firm na kogoś musiało spaść rozliczanie energii eletrycznej, bo energetycy
    mieli jeden "węzeł".
    Tak więc zakład refakturował znacznie więcej niż sam "zjadał".
    Rozumiem że to iż prowizji przy refakturze brać nie możesz to wiesz :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-24 15:32:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, Luqas wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Mam watpliowsc zwiazana z refakturowaniem kosztow uzytkowania tel.
    >+ komorkowych w firmie.
    [...]
    >+ i to, ze sprzedaz uslug telekomunikacyjnych nie jest celem dzialania firmy

    A tak BTW: możesz uzasadnić z czego to refakturowanie *komórek*
    się bierze ?? Bo prąd - rozumiem. Telefon "druciany" - rozumiem.
    Woda - rozumiem. Gaz - takoż.
    Ale "komórki" ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-10-24 15:55:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Wed, 22 Oct 2003, Luqas wrote:
    [...]
    >+ A tak BTW: możesz uzasadnić z czego to refakturowanie *komórek*
    >+ się bierze ??

    Podywaguję: "na spółkę spółek" nabyli centralkę....

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-24 20:18:33
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Rozumiem że to iż prowizji przy refakturze brać nie możesz to wiesz :)

    A co miał wyrażać ten :-)
    Bo ja nie widze przeszkod, zeby brac tyle na ile sie umówiłem z
    "refakturobiorcą" :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2003-10-24 22:35:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, Karol wrote:

> [...]
    >+
    >+ A co miał wyrażać ten :-)
    >+ Bo ja nie widze przeszkod, zeby brac tyle na ile sie umówiłem

    ??
    A, acha. Już. Już się tłumaczę.
    Jak masz zamiar kupić towar/nośnik/usługę X od dostawcy A
    po czym sprzedać klientowi B, to to jest zwykła umowa
    (podwójna) kupno-sprzedaż, prawda ?
    No to zwyczajowo pisze się tak jak w ustawie: "faktura".
    Jak ktoś rzuca hasłem "refaktura", to z daleka czuć
    powiew akcyzy, koncesji albo jakiegoś takiego wynalazku,
    że *normalnie sprzedać* go dla "B" nie wolno, bo trzeba
    cały stosik papierkologii wypełnić albo co gorsza jakieś
    tam milionowe obroty mieć czy jakoś inaczej - w każdym
    razie jest przeszkoda, że nie jesteśmy uprawnieni.

    I *wtedy* zza pazuchy wyciągamy wyroki od NSA do SN,
    z których wynika że co prawda nie ma w prawie takiego
    pojęcia, że co prawda podpada pod akcyzę/koncesję/coś
    tam, ale *dopóki* rozliczamy rzetelnie to co otrzymaliśmy
    od A i część "tego" *na podstawie pomiaru* odsprzedajemy
    B, to nie jest to nielegalne mimo iż inne ustawy tak
    stanowią ;) - i że "to nienazwane" to faktura...

    Ja wiem że ty wiesz, ale mi chyba nie wytłumaczysz
    że "refaktura" to *po prostu* "faktura" ? ;)
    Że sprzedaż biletów (byle nie NBP), bułek, śrubek
    itp. dokonuje się na refaktury... nie uwierzę ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-26 21:58:51
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Podywaguję: "na spółkę spółek" nabyli centralkę....
    Wreszcie wolna chwila...
    Refaktura komorek (sluzbowych oczywiscie) bierze sie z przekroczenia
    przyznanego limitu na rozmowy.
    A ze skala problemu mnie zaskoczyla, stad pytanie...

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk