  • 1. Data: 2003-10-22 08:45:56
    Temat: Umowa sprzedaży samochodu
    Od: "W" <m...@g...pl>

    Witam i proszę o pomoc.
    Czy z umową sprzedaży samochodu wiążą się jakieś inne podatki/opłaty poza
    podatkiem od czynności cywilnoprawnych? Chodzi o przekazanie samochodu
    synowi i jak sądzę umowa sprzedaży będzie najtańszą formą.

    Dziękuję
    W.

  • 2. Data: 2003-10-22 09:16:11
    Temat: Re: Umowa sprzedaży samochodu
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

    W <m...@g...pl> napisał(a):

    > Witam i proszę o pomoc.
    > Czy z umową sprzedaży samochodu wiążą się jakieś inne podatki/opłaty poza
    > podatkiem od czynności cywilnoprawnych?

    jeżeli auto które sprzedajesz posiadałeś krócej niz 0,5 roku i sprzedajesz
    drożej niż kupiłes to jeszcze podatek dochodowy..

    Chodzi o przekazanie samochodu
    > synowi i jak sądzę umowa sprzedaży będzie najtańszą formą.

    to wcale takie pewne nie jest ;-)

  • 3. Data: 2003-10-22 10:21:52
    Od: "W" <m...@g...pl>

    > Chodzi o przekazanie samochodu
    >
    > to wcale takie pewne nie jest ;-)

    Dzięki, a co może być tańsze?
    W.

  • 4. Data: 2003-10-22 10:50:56
    Od: "Wojtek " <s...@N...gazeta.pl>

    W <m...@g...pl> napisał(a):

    > Dzięki, a co może być tańsze?

    jaka wartośc rynkowa samochodu?
    czy stanowi on wspólny dorobek małżeński?
    czy były jakieś darowizny od rodziców (jeżeli jest majątkiem wspólnym)dla
    syna w ciągu ostatnich 5-ciu lat?
    czy syn jest żonaty?

  • 5. Data: 2003-10-22 10:56:20
    Od: Tomek <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-22 12:21, Użytkownik W napisał:
    > Dzięki, a co może być tańsze?
    > W.

    Dla grata - darowizna ;-)

    Tomek

  • 6. Data: 2003-10-22 12:15:09
    Od: "W" <m...@g...pl>

> [...]
    > czy stanowi on wspólny dorobek małżeński?
    > czy były jakieś darowizny od rodziców (jeżeli jest majątkiem wspólnym)dla

    Rzecz wygląda tak:
    Rodzice kupili synowi samochód (nowy, wart. 30.000zł) w prezencie ślubnym.
    Samochód był kupiony na raty więc do momentu całkowitej spłaty był
    zarejestrowany na matkę. Teraz (po spłacie) samochód ma być formalnie
    "przekazany" synowi (i synowej).
    Formalnie samochód jest kupiony i zarejestrowany przez matkę, która
    pozostaje we wspólnocie majątkowej z ojcem. Nigdy nie było żadnych darowizn
    dla syna ani synowej.
    Zakładając że matka sprzeda synowi samochód w tej samej cenie, po której
    kupiła to jedynym kosztem powinien być tylko podatek od czynności
    cywilnoprawnych (2%). Czy jest "tańsze" rozwiązanie?

    Dziękuję za wszystkie opinie.
    W.

  • 7. Data: 2003-10-22 12:30:36
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

    W <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Formalnie samochód jest kupiony i zarejestrowany przez matkę, która
    > pozostaje we wspólnocie majątkowej z ojcem. Nigdy nie było żadnych darowizn

    od umowy darowizny zawartej pomiędzy darczyńcami tj. ojcem i matką a
    obdarowanymi tj. synem i synową nie będzie żadnego podatku, przy takiej
    ilości stron kwota zwolniona od podatku wynosi 38 548zł.

  • 8. Data: 2003-10-22 12:53:44
    Od: "W" <m...@g...pl>

    > od umowy darowizny zawartej pomiędzy darczyńcami tj. ojcem i matką a
    > obdarowanymi tj. synem i synową nie będzie żadnego podatku, przy takiej
    > ilości stron kwota zwolniona od podatku wynosi 38 548zł.

    Dzięki! Miło słyszeć.
    Czy mógłbyś podrzucić podstawę prawną? Z ustawy wyczytałem że należy się
    podatku 822,20zł + 7% od kwoty pow 20.556 i to mnie zraziło.
    W.

  • 9. Data: 2003-10-22 13:00:44
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

    W <m...@g...pl> napisał(a):

    > Dzięki! Miło słyszeć.
    > Czy mógłbyś podrzucić podstawę prawną? Z ustawy wyczytałem że należy się
    > podatku 822,20zł + 7% od kwoty pow 20.556 i to mnie zraziło.
    > W.

    ee, nie tak..;-)
    możesz darować synowi i synowej po 9637zł bez podatku (kwota zwolniona raz na
    5 lat w I gr. pokrewieństwa), to samo żona , czyli darujecie każdy każdemu po
    1/4 samochodu...

  • 10. Data: 2003-10-22 13:08:24
    Od: "W" <m...@g...pl>

> [...]
    na
    > 5 lat w I gr. pokrewieństwa), to samo żona , czyli darujecie każdy każdemu

    OK. Wielkie dzięki! :-)