    From: "Mirek" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Rejest zakupu i sprzedaży , produkcja - pytania
    Date: Fri, 21 Nov 2003 10:54:18 +0100

    Prowadze DG na KPiR + VAT , rozliczenia comiesieczne.
    Profil firmy - produkcja urz. elektronicznych
    Prosze mnie za bardzo nie ganic za lamerstwo, prowadze sam ksiegowosc i mam
    kilka pytanek, bede wdzieczny za odpowiedzi :

    1. Kupuje materialy do prod. wysylkowo, czy w rejestrze zakupow mam
    ksiegowac w kolejnosci dat w ktorych odbieram paczki , czy w kolejnosci w
    jakiej wystawiane sa faktury przez poddostawcow ?

    2. Sprzedaje komus towar na rachunek uproszczony , czy potem mam sobie
    wystawic fakture zbiorcza, jak to ugryzc ? Czy poprostu ksiegowac rach
    uproszczone ?
    Czy ksiegowac w kolejnosci wystawiania faktur czy momentu wplyniecia
    pieniedzy na konto od klienta ?

    3. Jak z podatkiem , kupilem elementy na partie produku w listopadzie ,
    jednak sprzedawac zaczne dopiero w grudniu ( musze wyprodukowac ) czy koszt
    zakupu elementow przenosi sie na nastepne miesiace ? ( Vat wiem ze napewno )

    4. Elementy na produkt kosztuja mnie x PLN / szt , sprzedaje zalozmy za 3x
    PLN/szt ,
    czyli moj dochod to 2x minus podatek i minus roznica w vat czy mam racje ?
    czy musze miec listy elementow i przedstawiac kosztorys na kazdy produkt z
    osobna ?
    czy nie jest to tzw. tajemnica handlowa ( ktos mi cos mowil )?
    czy tez zakupy wrzuca sie po prostu do wspolnego worka zwanego koszta a
    potem to odlicza ?
    Prosze o w miare lopatoloigczne wyjasnienie , bo przyznam ze mi to spac nie
    daje.

    5. Czy musze prowadzic magazyn ?

    6. Czy od polproduktow na koniec roku podatkowego placi sie jakis podatek ?

    Pozdrawiam wszystkich tych ktory pomagaja wyjsc z ciemnosci :)
    Mirek