  • 11. Data: 2010-12-30 17:43:06
    Temat: Re: Reklamy Google - odliczenie podatku VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fenix wrote:

    > W moim przypadku jest taka sytuacja, ze odpisalem sobie kilka tysiecy
    > zlotych.
    > Nie zwracalem sobie tej forsy tylko przenosilem na nastepne miesiace,
    > dzieki temu nie musialem placic co miesiac podatku VAT naleznego,
    > po prostu pomniejszal sie ten odpisany podatek VAT naliczony - z kilku
    > tysiecy zostalo kilka zlotych :-)
    > Do konca tego nie kapuje - czy przy likwidacji firmy powinienem te
    > kilka tysiecy oddac do US?

    No dobra, ale skad sie wzielo te kilka tysiecy na poczatku?
    Kupowales jakies srodki trwale?
    Skad miales nadwyzke, skoro w ramach normalnej
    dzialalnosci musiales podatek placic?

  • 12. Data: 2010-12-30 17:59:20
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 30 Gru, 18:43, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > No dobra, ale skad sie wzielo te kilka tysiecy na poczatku?
    > Kupowales jakies srodki trwale?
    > Skad miales nadwyzke, skoro w ramach normalnej
    >  dzialalnosci musiales podatek placic?

    Tak zgadza sie - mialem sporo zakupow kiedy rozpoczynalem DG
    i od tego sobie odpisalem (przenosilem na kolejne miesiace) VAT
    naliczony.

  • 13. Data: 2010-12-30 18:24:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fenix wrote:

    > Tak zgadza sie - mialem sporo zakupow kiedy rozpoczynalem DG
    > i od tego sobie odpisalem (przenosilem na kolejne miesiace) VAT
    > naliczony.

    No to sprawdz co kupiles (srodki trwale, wyposazenie)
    i poczytaj w ustawach w jaki sposób rozlicza sie
    VAT i dochodówke od tych zakupów w momencie zakonczenia dzialalnosci.
    Jak przed likwidacja pozbedziesz sie wszystkiego, to nic nie bedziesz
    musial zwracac, placic itd.

  • 14. Data: 2010-12-30 20:03:36
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 30 Gru, 19:24, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > No to sprawdz co kupiles (srodki trwale, wyposazenie)
    >  i poczytaj w ustawach w jaki spos b rozlicza sie
    > VAT i dochod wke od tych zakup w w momencie zakonczenia dzialalnosci.
    > Jak przed likwidacja pozbedziesz sie wszystkiego, to nic nie bedziesz
    > musial zwracac, placic itd.

    Jakie są sposoby na pozbycie się wszystkiego co kupiłem?

    Czy można zaliczyć do tych sposób sprzedaż lub wycofanie z firmy
    zakupu w wyniku "uszkodzenia"?
    Ale za sprzedaż np. środka trwałego pewnie trzeba będzie zapłacić VAT?
    Chyba żeby sprzedać go za granicę?
    Czy chodzi może o coś innego?

  • 15. Data: 2010-12-30 20:27:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fenix wrote:

    > Jakie są sposoby na pozbycie się wszystkiego co kupiłem?
    >
    > Czy można zaliczyć do tych sposób sprzedaż lub wycofanie z firmy
    > zakupu w wyniku "uszkodzenia"?

    Sprzedaż tak. Wycofanie (likwidacja) w wyniku uszkodzenia też
    (ale trzeba to dobrze "udokumentować")

    > Ale za sprzedaż np. środka trwałego pewnie trzeba będzie zapłacić VAT?

    No ale przecież zapłacą Ci netto + VAT, więc w czym problem?

    > Chyba żeby sprzedać go za granicę?

    To bez znaczenia dla obrotu netto, chodzi o to, żeby sprzedać.

    > Czy chodzi może o coś innego?

    Chodzi o to, żeby koncząc działalność nie posiadać nic,
    pozbyć się wszystkiego, sprzedać, zutylizować
    (zgodnie z wymogami). Nie ma nic, nie ma problemów.

  • 16. Data: 2010-12-30 21:19:59
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 30 Gru, 21:27, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Sprzeda tak. Wycofanie (likwidacja) w wyniku uszkodzenia te
    > (ale trzeba to dobrze "udokumentowa ")

    > No ale przecie zap ac Ci netto + VAT, wi c w czym problem?

    > To bez znaczenia dla obrotu netto, chodzi o to, eby sprzeda .

    > Chodzi o to, eby koncz c dzia alno nie posiada nic,
    > pozby si wszystkiego, sprzeda , zutylizowa
    > (zgodnie z wymogami). Nie ma nic, nie ma problem w.

    Zakładając, że w US znalazłbym kupca, który kupiłby
    po takiej samej cenie jak ktoś tu w Polsce (to znaczy w cenie będzie
    VAT), to jeżeli
    sprzedaż za granicę opodatkowana jest stawką "np" a w Polsce 23%,
    to chyba bardziej by mi się to opłaciło?

    Czy może być jeszcze jakiś inny sposób, żeby nie płacić tego VATu?

  • 17. Data: 2010-12-30 21:22:17
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 30 Gru, 21:27, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Chodzi o to, eby koncz c dzia alno nie posiada nic,
    > pozby si wszystkiego, sprzeda , zutylizowa
    > (zgodnie z wymogami). Nie ma nic, nie ma problem w.

    Zakładając, że za granicą znalazłbym kupca, który kupiłby
    po takiej samej cenie jak ktoś tu w Polsce (to znaczy w cenie będzie
    VAT), to jeżeli sprzedaż za granicę opodatkowana jest stawką "np" a w
    Polsce 23%,
    to chyba bardziej by mi się to opłaciło sprzedać za granicę?

    Czy może być jeszcze jakiś inny sposób, żeby nie płacić tego VATu?

  • 18. Data: 2010-12-30 21:33:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fenix wrote:

> [...]
    > po takiej samej cenie jak ktoś tu w Polsce (to znaczy w cenie będzie
    > VAT), to jeżeli sprzedaż za granicę opodatkowana jest stawką "np" a w

    W przypadku towarów, to będzie stawka 0% a nie "np"

    > to chyba bardziej by mi się to opłaciło sprzedać za granicę?

    No nie. Przecież podatek dochodowy zapłacisz
    i tak od netto.

    > Czy może być jeszcze jakiś inny sposób, żeby nie płacić tego VATu?

    No masz problem raczej z zasadą działania opodatkowania VAT

  • 19. Data: 2010-12-30 21:49:46
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 30 Gru, 22:33, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > W przypadku towar w, to b dzie stawka 0% a nie "np"

    > No nie. Przecie podatek dochodowy zap acisz
    > i tak od netto.

    > No masz problem raczej z zasad dzia ania opodatkowania VAT

    Jeżeli zdecyduje się jednak nie sprzedawać majątku firmy,
    to od dnia likwidacji firmy ile mam dni, żeby ten odliczony podatek
    zapłacić do US?
    Czy można złożyć wniosek, żeby rozłożyli na raty,
    czy też trzeba zapłacić całość od razu?

  • 20. Data: 2010-12-30 22:08:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fenix wrote:

    > Jeżeli zdecyduje się jednak nie sprzedawać majątku firmy,
    > to od dnia likwidacji firmy ile mam dni, żeby ten odliczony podatek
    > zapłacić do US?

    Poczytaj sobie art 14 ustawy.
    Na spis z natury jest 14 dni, obowiązek podatkowy
    jest na dzień likwidacji (zaprzestania), więc tak mi wychodzi, że 14 dni.

    > Czy można złożyć wniosek, żeby rozłożyli na raty,
    > czy też trzeba zapłacić całość od razu?

    Wnioski, to sobie zawsze możesz pisać.
    Pamiętaj, że jak sprzedasz, to rozliczysz VAT wg cen sprzedaży.
    Jak będzie ujety w spisie, to rozliczysz ten VAT po cenach zakupu.