  • 1. Data: 2004-05-05 13:24:04
    Temat: Reprezentacja Spolki z o.o.
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    W Odpisie Pelnym z KRSu (dzial 2) napisane jest:

    Nazwa organu uprawnionego do reprezentowania podmiotu : ZARZAD

    Sposob reprezentacji podmiotu : - DZIALANIE LACZNE DWOCH CZLONKOW ZARZADU,
    LUB JEDNEGO CZLONKA ZARZADU I PROKURENTA

    DO REPREZENTACJI SPOLKI NA ZEWNATRZ UPRAWNIONY JEST KAZDY Z PRZEDSTAWICIELI
    ZARZADU Z OSOBNA.
    WEKSLE, CZEKI, PELNOMOCNICTWA, AKTY NOTARIALNE ORAZ WSZELKIE INNE
    ZOBOWIAZANIA SPOLKI PODPISUJA DWAJ PRZEDSTAWICIELE ZARZADU LUB JEDEN
    PRZEDSTAWICIEL ZARZADU I USTANOWIONY PROKURENT, STOSOWNIE DO TRESCI UCHWALY
    ZARZADU.

    Teraz garsc pytan :-)

    1. Czy umowe o prace z obca osoba w imieniu firmy moze podpisac 1 czlonek
    zarzadu?

    2. Czy umowy to sa zobowizania (rozne) i powinni je podpisywac 2 czlonkowie
    zarzadu lub 1 cz. zarz. + prokurent. czy tez zalezy to od rodzaju umowy?

    3. Czym sie rozni pelnomocnictwo od upowaznienia?

    4. Czy jeden czlonek zarzadu moze upowaznic pracownika spolki do wykonania
    jakiejs cynnosci prawnej (np. podpisania umowy). Czy moze to zrobic 2
    czlonkow zarzadu?

    5. Czy mozna wogole upowaznic kogos do podpisania umowy w imieniu firmy?

    TIA

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2004-05-05 19:52:10
    Temat: Re: Reprezentacja Spolki z o.o.
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 5 May 2004 15:24:04 +0200, "Baton" <k...@p...fm> wrote:

    >5. Czy mozna wogole upowaznic kogos do podpisania umowy w imieniu firmy?
    Osoba/osoby posiadajace zdolnosc (prawna) do podpisywania umow moga
    upowaznic inna osobe do podpisania umowy. Osobiscie podpisywalem umowe
    abonencka na tel. GSM, po otrzymaniu upowaznienia od osoby wpisanej w
    rejestrze (np. KRS) - potrzebny byl wowczas wyciag z rejestru, tam
    bylo imie i nazwisko osoby ktora jest uprawniona do podpisania i ta
    osoba dala mi upowaznienie. Nikt nawet nie sprawdzal czy podpis na
    upowaznieniu to faktycznie podpis tej osoby wpisanej w rejestrze.

    WAM
    --
    Wygraj weekend w Rewalu lub na Kaszubach.
    Przyjdź na nasze stoisko na targach turystycznych!

  • 3. Data: 2004-05-05 20:54:13
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osoba dala mi upowaznienie. Nikt nawet nie sprawdzal czy podpis na
    > upowaznieniu to faktycznie podpis tej osoby wpisanej w rejestrze.

    Operatorzy sieci komorkowych dosc liberalnie do tego podchodza... Nie raz
    bylem swiadkiem podpisywania umow na swiadczenie uslug telekomunikacyjnych
    (nowy numer) przez 1 czlonka zarzadu, mimo ze w KRSie jak byk bylo ze
    powinno to czynic 2 czlonkow zarzadu...

    Pozdrawiam

    baton