  • 1. Data: 2004-05-05 09:11:35
    Temat: VAT 5% :)
    Od: "M." <m...@a...pl.nospam>

    pogratulować osłom z wiejskiej kolejnego rewelacyjnego pomysłu stawki
    VAT 5% dla rolników ryczałtowych
    teraz kupując te same produkty rolne raz płaci się 3% a raz 5% rewelacja

    Pozdrawiam M.
    p.s. post ten piszę dla tych, ktorzy tak jak ja przegapili ten piękny
    kwiatek

  • 2. Data: 2004-05-05 21:05:00
    Temat: Re: VAT 5% :)
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "M." <m...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > pogratulować osłom z wiejskiej kolejnego rewelacyjnego pomysłu stawki
    > VAT 5% dla rolników ryczałtowych

    Moze zacytujesz skad pochodzi ta informacja, bo jako zywo na taka stawke nie
    natrafilem ani w nowej ustawie, ani w rozporzadzeniu.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 3. Data: 2004-05-05 21:33:44
    Od: "jdd" <j...@g...pl>

    SQLwysyn <s...@w...pI> napisał(a):

    > Użytkownik "M." <m...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    >
    > Moze zacytujesz skad pochodzi ta informacja, bo jako zywo na taka stawke nie
    > natrafilem ani w nowej ustawie, ani w rozporzadzeniu.

    art.115 ust.2 ustawy
    pzdr

  • 4. Data: 2004-05-05 23:57:35
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "jdd" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > art.115 ust.2 ustawy

    Stawka zwrotu podatku to nie jest bynajmniej stawka opodatkowania. Pomylenie
    pojec.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 5. Data: 2004-05-06 12:56:02
    Od: "Michał M." <m...@a...pl.nospam>

    Użytkownik SQLwysyn napisał:
    > Użytkownik "jdd" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Stawka zwrotu podatku to nie jest bynajmniej stawka opodatkowania. Pomylenie
    > pojec.

    ale płacic trzeba za ten sam towar raz 3% a raz 5%

    Pozdrawiam M.

  • 6. Data: 2004-05-07 14:24:18
    Od: "MarekK" <m...@p...onet.pl>

    > ale płacic trzeba za ten sam towar raz 3% a raz 5%

    Tak, w zaleznosci od kogo kupujesz. W sumie problem jest troche sztuczny bo na
    3% kupujesz od firmy - vatowca i dostajesz fakture, na 5% to ty wystawiasz
    fakture RR wiec co za roznica czy naliczysz 3%, 5% czy 7,123 %.
    Swoja droga zwiekszenie do 5% podatku dla rolnikow to troche malo biorac pod
    uwage ze maszyny nawozy itp skoczyly z 0 na 22% VAT-u.

  • 7. Data: 2004-05-08 09:36:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 May 2004, SQLwysyn wrote:

> [...]
    >+ > art.115 ust.2 ustawy
    >+
    >+ Stawka zwrotu podatku to nie jest bynajmniej stawka opodatkowania.

    Skądinąd, acz konieczność wyliczania innej wartości VAT wywołuje
    konsternację :)
    Przyznam że jak dla mnie różnica jest oczywista (a raczej źródło
    tej różnicy - ryczałtowcy NIE DOSTAJĄ ZWROTU VAT z kosztów !),
    i dlatego z prośbą: umie mi ktoś wyjaśnić czego czepia się
    p. Anna Grabowska w Rzeczpospolitej:

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040506/f
    irmac_a_5.html

    pisząc: "W ten sposób na całej operacji budżet państwa traci 2 proc.
    Wydaje się wprost niemożliwe, aby wprowadzenie takiego rozwišzania mogło
    być zamiarem ustawodawcy. Wszystko jednak wskazuje na to, że tak właœnie
    jest." I dalej: "Przytoczone przepisy ustawy o VAT nasuwajš więc
    podejrzenie, że budżet państwa z założenia wspomaga rolników ryczałtowych"
    ??
    Jak to "traci" ?? Jak "wspomaga" ?
    Rolnik "3%" odlicza sobie CAŁY VAT od zakupów !
    Rolnik "5%" go nie odlicza. On PŁACI *cały* podatek przy zakupie
    (czegokolwiek oVATowanego), jak każdy "zwolniony" zresztą. Co dziwnego
    że ustawodawca wymyślił *jakąś* formę rekompensaty owego "straconego
    dla podatnika" VATu ? Aż 2% obrotu ?? (jak dla mnie, to *wszyscy*
    zwolnieni z VAT powinni mieć takie prawo !)

    No to na to czy i kto "stracił" ma wpływ proporcja kosztów
    oVATowanych (i stawki w oVATowanych kosztach) do sprzedaży.
    Jak w KAŻDYM ryczałcie (przy ryczałcie dochodowym "opłacalność"
    podatku dochodowego TEŻ zależy od proporcji dochodu do kosztów,
    to co dziwnego że w VAT też tak jest i że jest JAKAŚ rekompensata
    dla nie odliczających VAT ?).
    Czy mi się źle wydaje, czy nowa ustawa wszystkim tak już namieszała
    że rzeczy oczywiste umykają uwadze ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)