  • 1. Data: 2005-04-10 22:12:31
    Temat: 200-300 zl miesiecznie od rodziny?
    Od: "Karo800" <k...@p...pl>

    Witam
    Czy ja moge dostawac sobie od rodzicow takie kwoty miesiecznie i wplacac na
    konto....pewnie moge ale czy ja musze jakis podatek od tego zaplacic?

    k...@p...pl

  • 2. Data: 2005-04-10 23:10:22
    Temat: Re: 200-300 zl miesiecznie od rodziny?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Karo800 wrote:
    > Witam
    > Czy ja moge dostawac sobie od rodzicow takie kwoty miesiecznie i wplacac na
    > konto....pewnie moge ale czy ja musze jakis podatek od tego zaplacic?
    > Pozdrawiam

    dopóki jesteś na ich utrzymaniu to możesz.
    Potem już obowiązują cię limity darowizn możliwe do dostania bez podatku
    9637 zł w przeciągu ostatnich 5 lat od kazdego z rodziców.
    To daje kwotę 321 zł miesięcznie od obojga rodziców.
    Dostając mniej niż 321 nigdy nie przekroczysz kwoty zwolnionej od podatku.
    Tylko, że potem jak rodzice będą ci chciali dać dużą kwotę to musisz się
    liczyć z tym, że od całej kwoty zapłacisz już podatek, bo limit masz
    wykorzystany.

    To jest wersja oficjalna.
    Wersja nieoficjalna jest taka, ze rodzice dają ci gotówkę do ręki i nikt
    o niczym nie wie.
    No chyba, ze bardzo ci jest potrzebny jakiś dokument pokazujący, że
    takie darowizny miały miejsce i np wszystko idziele przelewem bankowym z
    tytułem darowizna.

  • 3. Data: 2005-04-13 05:52:21
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > dopóki jesteś na ich utrzymaniu to możesz.

    Doskonaly pomysł - datajesz na utrzymanie, nie pijesz, nie palisz, w tej
    samej kurtce 1rok a kase na konto.
    A jedzenie - a co tydzien zmieniasz dzieczynke a że jestes atrakcyjny to
    "przyszle" teściowe cię obskakują i żywią (to nie jest darowizna).