  • 1. Data: 2003-03-03 14:47:20
    Temat: Rozchod
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam
    jestem początkującym przedsiębiorcą (branza handlowa) i mam pytanie.
    Kupuję od firm rozne rzeczy /część z tych rzeczy mam mozliwość rozprowadzic
    wsrod znajomych (np sprzedac im to bez marzy w kwocie jaką zapłaciłem + VAT)
    Nie wystawiam im jednak zadnego dokumentu sprzedazy, jak to wyglada z prawnego
    pktu widzdzenia , czy takie towary musze rozliczać ??
    2. niektore sam wykorzystuję na wlasne potrzeby (nie sprzedaję tego ) jak to
    ewidencjonować ? czy jest taka potrzeba.

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2003-03-03 20:33:58
    Temat: Re: Rozchod
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

> [...]
    > 2. niektore sam wykorzystuję na wlasne potrzeby (nie sprzedaję tego ) jak
    > ewidencjonować ? czy jest taka potrzeba.

    Jak na początkującego to już nieżle kombinujesz kupujesz sprzedajesz a nie
    ewidencjonujesz tej sprzedaży .Co prawda na tym nie zarabiasz ale za w
    wpisać do przychodu należy .Nie piszesz dokładnie jaką prowadzisz ewidencje
    więc moja odowiedż jest niepełna zapewne.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-03-04 00:05:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Mar 2003 j...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ wsrod znajomych (np sprzedac im to bez marzy w kwocie jaką zapłaciłem + VAT)
    >+ Nie wystawiam im jednak zadnego dokumentu sprzedazy,

    Ermhm...
    Podałeś mało szczegółów, ale co ważniejsze elementy:
    - jeśli masz kasę fiskalną - to wszystko dla "fizycznych" musi
    iść przez kasę !
    - jeśli nie masz - musisz wystawiać faktury, przy czym krążą sprzeczne
    zdania nt. możliwości "wpadnięcią w kasę" przy rozpoczynaniu
    DG (Joanna zaprezentowała pogląd że przy sprzedaży towaru - ma być
    kasa "od zaraz" !)
    - jeśli dla siebie bierzesz - to o fakturze VAT wewnętrznej słyszałeś ??
    - jeśli "dla osób powiązanych" lub dla siebie - to o obowiązku
    naliczenia podatków od "średniej marży" słyszałeś ?

    Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o VAT (tam
    masz o tym kto jest "powiązany", o obowiązku naliczania marży
    i o fakturach z jednym podpisem - czyli "wewnętrznych" - choć
    to będzie chyba w rozp. MF ds. faktur) - leżą np. na www.mofnet.pl
    albo dajmy na to w dziale prawnym www.rp.pl.
    Leżą i się marnują, dla jasności ;>
    Daj się namówić na przeczytanie. Weź coś na wspomaganie
    trawienia :> :[, ale może się opłacić (to czytanie !) :)

    >+ jak to wyglada z prawnego
    >+ pktu widzdzenia , czy takie towary musze rozliczać ??

    No a jak !?
    Będziesz kontrolerom tłumaczył że wysublimowały ?? ;)

    >+ 2. niektore sam wykorzystuję na wlasne potrzeby (nie sprzedaję tego ) jak to
    >+ ewidencjonować ? czy jest taka potrzeba.

    Zależy jakie to "potrzeby" !
    Jak "na cele DG" (dajmy na to - masz "papier komputerowy"
    i zużywasz go do drukowania ofert/faktur/...) - to przeksięgować,
    przez wpisanie stosownego opisu i wartości (w KPiR w kol. 10
    "z minusem na czerwono" zaś w kol. 14 "na czarno") żeby była
    jasność co się stało.
    Jak "na cele osobiste" - to faktura wewn. j.w. i od marży
    należne podatki... (VAT jawnie, PIT doliczy ci się do przychodu
    i tą drogą odejmie z KUP)

    >+ Pozdrowienia

    wzajemnie ! - Gotfryd