  • 1. Data: 2003-03-03 14:52:34
    Temat: UM.ZLEC RAZ JESZCZE
    Od: "magdap" <m...@a...net.pl>

    Szanowni grupowicze, potrzebuje pomocy.
    Jak to jest z ograniczeniem podstawy wymiaru skladki na dobrowolne ub.
    chorobowe w przypadku umow zlecen? Mam umowe zlecenie z czlowiekiem na kwote
    powyzej 20 tys brutto m-cznie.Umowa podlega skladkom ZUS.Umowa ta trwa
    przez kilka m-cy. Gdzies czytalam,ze podst. jest 250% przecietnego wynag.
    m-cznego w ubieglym kwartale. Czy tak jest? Czy to jest ograniczenie roczne
    czy miesieczne?
    prosze o pomoc
    pozdr. magda

  • 2. Data: 2003-03-03 20:58:40
    Temat: Re: UM.ZLEC RAZ JESZCZE
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Na mój gust to jest miesięczne, bo roczne to by było bez sensu. Kwota ta
    jest wprowadzona chyba po to żeby ktos sobie sztucznie tej składki nie
    podniósł a potem nie poszedł na chorobowe.
    zresztą zaobacz np. tu:
    http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm
    jest tam taka linijka:
    "podstawa wymiaru składek na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe w marcu 2003
    r.nie może przekroczyć kwoty 5563,53 zł(tj. 250% przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia w czwartym kwartale 2002 r.)."

    PawełJ

  • 3. Data: 2003-03-03 22:15:14
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > r.nie może przekroczyć kwoty 5563,53 zł(tj. 250% przeciętnego
    miesięcznego
    > wynagrodzenia w czwartym kwartale 2002 r.)."

    USTAWA
    z dnia 13 października 1998 r.
    o systemie ubezpieczeń społecznych
    Art. 20.
    3.Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenie chorobowe osób, które
    ubezpieczeniu chorobowemu podlegają dobrowolnie, nie może przekraczać
    miesięcznie 250% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim
    kwartale. Kwotę tę ustala się miesięcznie poczynając od trzeciego miesiąca
    kwartału kalendarzowego na okres 3 miesięcy na podstawie przeciętnego
    wynagrodzenia z poprzedniego kwartału, ogłaszanego dla celów emerytalnych.

    Ryszard

  • 4. Data: 2003-03-04 09:15:15
    Od: "magdap" <m...@a...net.pl>

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kwartału kalendarzowego na okres 3 miesięcy na podstawie przeciętnego
    > wynagrodzenia z poprzedniego kwartału, ogłaszanego dla celów emerytalnych.

    dzieki bardzo
    magda