  • 1. Data: 2006-04-24 11:20:15
    Temat: pity2005 a ulga remontowa
    Od: "@sica" <m...@W...pl>

    Witam,
    proszę o wyrozumiałość bo będę pytać o pity :-)
    1.
    Czy osoba zamieszkująca w danym lokalu i będąca tamże zameldowana, a nie
    będąca właścicielem danego mieszkania może odliczyć sobie fundusz
    remontowy od podatku? Czy tylko właściciel lokalu może to odliczyć od
    swojego podatku? I czy ma znaczenie, na kogo jest wystawiona książeczka
    opłat?
    2.
    W 2005 poniosłam spore wydatki na remont mieszkania, ale okazało się, że
    nie cała kwota, którą wyliczył mi PIT-D zostanie mi wypłacona w tym
    roku. Czy mogę liczyć, że reszta owej kwoty zostanie mi wypłacona w
    przyszłym roku czy mi ona przepadnie?

    --
    pozdrawiam
    Joanna

  • 2. Data: 2006-04-24 12:12:18
    Temat: Re: pity2005 a ulga remontowa
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "@sica" <m...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie cała kwota, którą wyliczył mi PIT-D zostanie mi wypłacona w tym
    > roku. Czy mogę liczyć, że reszta owej kwoty zostanie mi wypłacona w

    Fundusz remontowy może odliczyć osoba, która posiada tytuł do lokalu.

  • 3. Data: 2006-04-24 12:40:48
    Od: "@sica" <m...@W...pl>

    Majkaa napisał(a):

    > Fundusz remontowy może odliczyć osoba, która posiada tytuł do lokalu.

    Czy tytuł do lokalu może mieć osoba nie będąca jego właścicielem?
    Czy tytułem do lokalu może być prawo dożywotniego zamieszkiwania w danym
    lokalu zawarte w umowie darowizny danego lokalu?

    --
    pozdrawiam
    Joanna

  • 4. Data: 2006-04-24 13:45:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    @sica wrote:
> [...]
    > Czy osoba zamieszkująca w danym lokalu i będąca tamże zameldowana, a nie
    > będąca właścicielem danego mieszkania może odliczyć sobie fundusz

    nie.

> [...]
    > nie cała kwota, którą wyliczył mi PIT-D zostanie mi wypłacona w tym
    > roku. Czy mogę liczyć, że reszta owej kwoty zostanie mi wypłacona w

    Wpisujesz całość, reszta na którą zabrakło podatku rozliczysz na pit-d w
    przyszłym roku.
    Jest tam taka mała rubryczka, odliczenia z poprzednich lat na które nie
    było pokrycia.

  • 5. Data: 2006-04-24 14:07:44
    Od: "@sica" <m...@W...pl>

    witek napisał(a):

    > nie.

    A jeśli ma notarialnie zagwarantowane dożywotnie prawo do bezpłatnego
    zamieszkiwania (zapomniałam o tym napisać w poprzednim poście)?

    > Wpisujesz całość, reszta na którą zabrakło podatku rozliczysz na pit-d w
    > przyszłym roku.
    > Jest tam taka mała rubryczka, odliczenia z poprzednich lat na które nie
    > było pokrycia.

    To dobrze :-) Chciałam się upewnić, bo lajkonik jestem bo ulga remontowa
    się włąśnie kończy i nie byłam pewna czy możliwość odlicznia też się nie
    kończy definitywnie.

    --
    pozdrawiam
    Joanna

  • 6. Data: 2006-04-25 07:22:29
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik witek napisał:

    > nie.

    Właśnie pozbawiłeś prawa do odliczenia funduszu remontowego wszystkich
    mieszkańców lokali spółdzielczych...
    Ważny jest tytuł prawny do lokalu. Jaki by on nie był. I dobrze jest też
    mieć zgłoszone poprawne miejsce zamieszkania w US, bo ulga przysługuje
    na własne potrzeby mieszkaniowe.

    pzdr

    Tomek

    Poznaj Stefana! Zmien komunikator! >>> http://link.interia.pl/f1924

  • 7. Data: 2006-04-26 23:09:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Apr 2006, @sica wrote:

    > Czy tytuł do lokalu może mieć osoba nie będąca jego właścicielem?

    Klasyka: najemca.

    > Czy tytułem do lokalu może być prawo dożywotniego zamieszkiwania w danym
    > lokalu zawarte w umowie darowizny danego lokalu?

    IMO to jest "prawo" jak każde inne.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)