  • 1. Data: 2007-03-12 16:48:21
    Temat: Rozliczenie emerytów
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

    Mam pytanie, bo niestety wypadło mi z głowy, a niestety nie znalazłem
    odpowiedzi przeszukując archiwum grupy. Czy jeśli emeryci nie korzystają z
    odliczeń to należy mimo to złożyć zeznanie PIT37 do US, czy nie ma takiego
    wymogu i wystarczy deklaracja przesłana przez ZUS do US?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2007-03-12 18:41:37
    Temat: Re: Rozliczenie emerytów
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wedan" <w...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > odliczeń to należy mimo to złożyć zeznanie PIT37 do US, czy nie ma takiego
    > wymogu i wystarczy deklaracja przesłana przez ZUS do US?

    Jeśli to to co dostali to pit-40A to nic więcej nie muszą wysyłać.
    Przyjrzyj się druczkowi z ZUS tam jest napisane PIT40A/PIT11, zobacz, które
    z nich jest przekreślone.

  • 3. Data: 2007-03-13 10:15:48
    Od: "owl" <a...@i...pl>

    On 12 Mar, 17:48, "Wedan" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > odliczeń to należy mimo to złożyć zeznanie PIT37 do US, czy nie ma takiego
    > wymogu i wystarczy deklaracja przesłana przez ZUS do US?

    to ja się podłączę pod pytanie: chciałam rozliczyć znajomych
    stasuszków - otrzymują emerytury i wychodzi im 3 i 4 zł dopłaty gdyby
    się rozliczali osobno lub 8 zł gdyby się rozliczyli wspólnie. pytanie
    brzmi czy jest jakaś kwota poniżej której nie trzeba wpłacać podatku
    do urzędu? czy koniecznie te parę złotych muszą wpłacić?
    pozdrawiam
    owl

  • 4. Data: 2007-03-13 13:05:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "owl" <a...@i...pl> wrote in message
    s.com...
> [...]

    >stasuszków - otrzymują emerytury i wychodzi im 3 i 4 zł dopłaty gdyby
    >się rozliczali osobno lub 8 zł gdyby się rozliczyli wspólnie.

    Po pierwszy jeżeli dostawali tylko emeryturę to jakim cudem wyszłą im
    niedopłata.
    Po drugie jeśli nawet, to jak dostali PIT-40A, to zdaje się jest napisane,
    że takie sprawy załatwia ZUS z pierwszej kwietniowej emerytury i oni niczego
    nie muszą robić.
    Sprawdź, to ale raczej mam rację.

    >pytanie
    >brzmi czy jest jakaś kwota poniżej której nie trzeba wpłacać podatku
    >do urzędu? czy koniecznie te parę złotych muszą wpłacić?

    j.w.
    nie ma minimalnej kwoty, ale te wpłaty powinien za nich załatwić ZUS.