  • 1. Data: 2004-04-15 22:03:40
    Temat: Rozliczenie roczne
    Od: "NataN" <n...@t...pl>

    Witam!

    Mam następujący problem. Czas się w końcu rozliczyć za miniony rok, a nie
    wiem jak, bo zachciało mi się działalności. A więc sytuacja wygląda tak, że
    przez cały 2003 rok pobierałem rentę rodzinną, do tego miałem dwie umowy o
    dzieło i zacząłem pracę na etat od listopada. I normalnie byłoby ok, ale od
    listopada założyłem też działalność (którą ze względu na etat od 1 stycznia
    na razie zawiesiłem). W ciągu tych 2 miesięcy na działalności ani nic nie
    zarobiłem ani nie straciłem. Byłem płatnikiem VAT i składałem zerowe
    deklaracje VAT-7, natomiast PITu żadnego nie złożyłem, bo powiedziano mi, że
    dopóki nic nie zarobię to nie muszę. I teraz mam takie pytania:
    1. Czy rzeczywiście nie musiałem składać tych PITów comiesięcznych?
    2. Za grudzień nie złożyłem też PITu, bo nie zarobiłem, a dodatkowo pani
    powiedziała mi, że grudniowego nie ma, bo jest całoroczny do końca kwietnia.
    Czy zrobiłem coś nie tak?
    3. No i najważniejsze: jak i na jakim druku mam się wobec tego złożyć
    rozliczenie roczne. Czy ta nieszczęsna działalność dużo mi namiesza(ła)?
    Mam nadzieję, że mi pomożecie, bo zaraz mija termin, a ja jestem głupi jak
    byłem i nie mam kogo się poradzić :-)

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    NataN

  • 2. Data: 2004-04-16 06:05:18
    Temat: Re: Rozliczenie roczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, NataN wrote:
    [...]
> [...]
    >+ dopóki nic nie zarobię to nie muszę. I teraz mam takie pytania:
    >+ 1. Czy rzeczywiście nie musiałem składać tych PITów comiesięcznych?

    Dopóki nie pojawi się podatek - nie trzeba

    >+ 2. Za grudzień nie złożyłem też PITu, bo nie zarobiłem, a dodatkowo pani
    >+ powiedziała mi, że grudniowego nie ma, bo jest całoroczny do końca kwietnia.

    Dobrze powiedziała.

    >+ 3. No i najważniejsze: jak i na jakim druku mam się wobec tego złożyć
    >+ rozliczenie roczne. Czy ta nieszczęsna działalność dużo mi namiesza(ła)?

    Nie, tyle że zamiast PIT-37 wypełnisz PIT-36 pracowicie wpisując zera
    tam gdzie trzeba :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)