  • 1. Data: 2004-04-15 18:03:04
    Temat: jak to jest z tym vatem?
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    jestem w trakcie zakładania DG (w ciągu kilku dni będę miała za soba
    wszystkie formalności, łącznie z rejestracja VAT-R). Jeszcze w kwietniu chcę
    kupić środek trwały, wprowadzić go do ewidencji ŚT i wykazać w deklaracji
    VAT-7 naliczony vat do zwrotu. Ale pojawiła sie mała wątpliwość bo
    dowiedziałam się, że vatowcem stanę się dopiero od początku następnego
    miesiąca czyli od 1 maja. Czy w związku z tym, mogę złożyć deklarację vat-7
    za kwiecień i czy jest szansa na odzyskanie w ten sposób vatu naliczonego
    przy zakupie ŚT?

    pozdrawiam
    ewa

  • 2. Data: 2004-04-15 18:04:50
    Temat: Re: jak to jest z tym vatem?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c5migd$4rk$1@atlantis.news.tpi.pl>, ewka wrote:
> [...]
    > VAT-7 naliczony vat do zwrotu. Ale pojawiła sie mała wątpliwość bo
    > dowiedziałam się, że vatowcem stanę się dopiero od początku następnego

    Kto Cię tak poinformował? Według mojej wiedzy VATowcem stajesz się w
    momencie złożenia zgłoszenia VAT-R.

    > Czy w związku z tym, mogę złożyć deklarację vat-7
    > za kwiecień

    A spróbuj nie złożyć, jeśli się zarejestrowałaś... ;)

    > i czy jest szansa na odzyskanie w ten sposób vatu naliczonego
    > przy zakupie ŚT?

    Tak.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-04-15 18:18:40
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > Kto Cię tak poinformował? Według mojej wiedzy VATowcem stajesz się w
    > momencie złożenia zgłoszenia VAT-R.

    korzystałam z czyichś "wypocin" zamieszczonych tutaj:
    http://www.twoja-firma.pl/artykuly/1,zakladanie-dzia
    lalnosci-gospodarczej,5.
    html

    ...tylko proszę się nie śmiać bo chociaz jestem początkująca to mam zamiar
    sobie poradzić z podatkami :-) [swoje przeświadczenie opieram na zwycięskiej
    batalii z tepsą...;-)]

    dzięki za informacje
    ewa

  • 4. Data: 2004-04-15 18:25:48
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "ewka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ...tylko proszę się nie śmiać bo chociaz jestem początkująca to mam zamiar
    > sobie poradzić z podatkami :-) [swoje przeświadczenie opieram na
    zwycięskiej
    > batalii z tepsą...;-)]

    Szybko dojdziesz do wniosku, że podatki to zawiła sprawa i trzeba to zlecić
    fachowcom.

  • 5. Data: 2004-04-15 20:55:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2004, SP9LWH wrote:

> [...]
    >+ > sobie poradzić z podatkami :-)
    >+ > [swoje przeświadczenie opieram na zwycięskiej batalii z tepsą...;-)]

    Czyżbyś zawarła z TP S.A. umowę NIE MAJĄC PIECZĄTKI ??
    Gratulacje :)

    >+ Szybko dojdziesz do wniosku, że podatki to zawiła sprawa

    ...tak...

    >+ i trzeba to zlecić fachowcom.

    ...może bez fachowców się nie obejdzie (przejść się do biura podatkowego
    z kompletem papierów tak po kwartale działań nie zawadzi, nie ukrywam,
    a i później czasami...), ale przy *małej* ilości operacji chyba przesadzasz :)
    Acha, zakładam że Ewka zastosuje standardowy algorytm zapoznawania
    się z podatkami, czyli na początek te 3000 postów z grupy (zaleta:
    sporo "żywych" problemów) i małe co nieco stron (co jak widać czyni) :)
    Plus czytanie z ustaw: Ordynacja, dochodowy, VAT. No i stopniowo
    rozporządzenia...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-04-15 22:35:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Samotnik s...@s...eu.org ...

    > Kto Cię tak poinformował? Według mojej wiedzy VATowcem stajesz się w
    > momencie złożenia zgłoszenia VAT-R.

    Otóż, o ile w tym względzie nic sie nie zmieniło to niekoniecznie.
    Rzeczywiście zostajesz vatowcem od razu jeżeli składasz VAT-R przed
    rozpoczęciem działalności, jeżeli jednak tę działalność prowadziłeś choćby
    jeden dzień to Vatovcem jestes od poczatku nastepnego miesiąca. Zaznaczam
    tylko ze rozpoczecie dzialalnosci nie musi byc tożsame z data wpisu na
    wypisie z gminy, i na szczescie duzo USów tak jej nie interpretuje. Ale o
    rozpoczeciu DG to juz odsyłam do postów Gotfryda!
    Jeżeli nowa ustawa zmienia cos w tym względzie to proszę o sprostowanie!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 7. Data: 2004-04-16 06:56:50
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > Acha, zakładam że Ewka zastosuje standardowy algorytm zapoznawania
    > się z podatkami, czyli na początek te 3000 postów z grupy (zaleta:

    Jak tak zrobi to będzie dobrze je liczyć:-)
    Zabraknie jednak jej czasu na podstawową działalność, czyli zarabianie
    pieniędzy na podatki:-(

  • 8. Data: 2004-04-16 08:01:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, SP9LWH wrote:
    [...]
    >+ > się z podatkami, czyli na początek te 3000 postów z grupy (zaleta:
    >+
    >+ Jak tak zrobi to będzie dobrze je liczyć:-)

    Gwarancji nie ma :] Ale prawdopodobieństwo wpadki spada o kilka
    rzędów wielkości.

    >+ Zabraknie jednak jej czasu na podstawową działalność,

    ...ani mnie nie wkurzaj. Muszę jeszcze czytać nową ustawę o VAT...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-04-16 09:13:42
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > rozpoczęciem działalności, jeżeli jednak tę działalność prowadziłeś choćby
    > jeden dzień to Vatovcem jestes od poczatku nastepnego miesiąca.

    Cos nowego ?
    przez pierwszy miesiac azdy VAT-owiec jest niewatowcem ?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-04-16 13:55:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik bosz b...@u...agh.edu.pl ...

    > Cos nowego ?
    > przez pierwszy miesiac azdy VAT-owiec jest niewatowcem ?

    Tak jak napisałem, o ile nic się nie zmieniło w nowej ustawie to:
    jak rozpoczynasz DG, nie musisz być od razu VATowcem, mało tego, zgodnie z
    ustawą jesteś zwolniony. I teraz jeżeli rozpoczniesz DG i nie wejdziesz na
    VAT to możesz dobrowolnie wejść dopiero od początku nowego miesiąca, jeżeli
    np. przekroczysz obrót - wchodzisz od razu.
    Oczywiscie jezeli rozpoczynajac DG od razu zrezygnujesz ze zwolnienia z VAT
    - jesteś VAtmanem od samego początku.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")