  • 1. Data: 2004-04-05 15:16:07
    Temat: Rozliczenie roczne a remanent likwidacyjny
    Od: "Michal G." <m...@n...poczta.onet.pl>

    Mamy mały kłopocik z bratem dlatego proszę o pomoc.

    W 2003 w lipcu zlikwidował DG (zasadzy ogólne KPiR). Pozostałe po
    działalności towary handlowe zostały wykazane w remanencie likwidacyjnym.
    Złożony został również załącznik PIT5X i zapłacony zryczałtowany podatek od
    rem.likwidacyjnego. I teraz pytanie.
    Próbujemy zrobić rozliczenie roczne. Normalnie wyglądało to tak, że w
    rozliczenie (zamnknięciu księgi) uwzględnialiśmy różnicę remanentową.
    Czy w naszym przypadku remanent likwidacyjny należy potraktować jak normalny
    remanent końcowy i razem z remanentem początkowym (na dzień 1.01.2003)
    obliczyć różnicę remanentową i skorygować w ten sposób koszty uzyskania
    przychodów?

    Które postępowanie jest właściwe:
    1) Dochód=Przychód - (zakup towarów + remanent początkowy - remanent
    likwidacyjny) - pozostałe koszty.

    czy

    2)Dochód=Przychód - (zakup towarów + remanent początkowy) - pozostałe
    koszty.

    Goglowałem ale jednoznacznej opinii nie znalazłem

    pzdr.
    Michał

  • 2. Data: 2004-05-30 21:04:39
    Temat: Re: Rozliczenie roczne a remanent likwidacyjny
    Od: ewa29<e...@o...pl>

> [...]
    pozostałe
    > koszty.
    >
    > Goglowałem ale jednoznacznej opinii nie znalazłem

    Czy ktoś zna odpowiedź na problem Michała ?
    Czy zapłacony podatek z remanentu likwidacynego powinien być
    uwzględniuny w zeznaniu rocznym jako wpłacone zaliczki ??
    pozdr. ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-05-30 21:29:05
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    Użytkownik "ewa29" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    >remanent likwidacyjny jest remanentem końcowym
    przychód -koszty =dochód
    koszty =remanant poczatkowy+wartość towarów i uslug z kol10kpir+koszy
    uboczne zakupu kol11-wartość remanentu końcowego+pozostałe wydatki
    kol15-wynagrodzenie w naturze ujete w innych kolumnach
    wszystko to jest na okładce kpir

    Lesław