  • 1. Data: 2008-12-30 16:08:46
    Temat: Re: Rozliczenie roczne - co w przypadku wyjazdu?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:gjdguc$4of$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Teoretycznie mogę zostawić podpisane rozliczenia roczne in blanco i
    > poprosić kogoś o wypełnienie za mnie. Czy istnieje jednak jakaś opcja, w
    > której mógłbym załatwić to sam po powrocie?

    Albo tak jak wyżej napisałeś (to się wydaje rozwiązaniem optymalnym), albo
    złóż w styczniu zeznanie z byle jakimi danymi, a potem po powrocie złóż
    korektę do prawdziwych danych.

    marekz

  • 2. Data: 2008-12-30 16:09:03
    Temat: Rozliczenie roczne - co w przypadku wyjazdu?
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Założenia są takie:

    W roku 2008 osiągnąłem dochód.
    W styczniu 2009 wyjeżdżam. Wracam pod koniec maja.

    Czy można jakoś przesunąć rozliczenie roczne? Złożyć jakiś wniosek czy coś?
    Pity z firm, biur i banków będę dostawał dopiero w lutym zapewne, więc nie
    mogę tego załatwić przed wyjazdem.
    W czasie wyjazdu jestem poza cywilizacją przez 90% czasu.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 3. Data: 2008-12-30 16:16:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2008 o 17:08:46 MarekZ <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Albo tak jak wyżej napisałeś (to się wydaje rozwiązaniem optymalnym),
    > albo złóż w styczniu zeznanie z byle jakimi danymi, a potem po powrocie

    Jeśli ten pełnomocnik coś skopie też może złożyć korektę.
    Więc lepiej żeby pi*drzwi było prawidłowo, a fistaszki
    sobie sam poprawi po powrocie.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2008-12-30 16:16:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    =Marcos= wrote:
> [...]
    > nie mogę tego załatwić przed wyjazdem.
    > W czasie wyjazdu jestem poza cywilizacją przez 90% czasu.

    jak to sie mowi, twoj problem.
    1) .znajdz kogos kto ci pocztę będzie odbierał i ci cyferki przedyktuje
    jak pit-11 przyjdzie.
    1a) Poczta jak najbardziej przekieruje ci korespondencje na podany przez
    ciebie adres tymczasowy.
    2) popros sekretarke o przefaksowanie jak juz bedzie gotowe.
    2a) zeskanowanie i wyslanie na maila

    > Teoretycznie mogę zostawić podpisane rozliczenia roczne in blanco i
    > poprosić kogoś o wypełnienie za mnie. Czy istnieje jednak jakaś opcja, w
    > której mógłbym załatwić to sam po powrocie?

    rozliczenie jak najbardziej mozesz wyslac z zagranicy, bo pewnie tam
    jedziesz.
    1. Mozesz złozyć w konsulacie, wowczas masz termin do konca. Liczy sie
    data złożenia w konsulacie.
    2. Mozesz wysłać lokalna pocztą, ale liczy sie data dotarcia do US, wiec
    rob to z wyprzedzeniem.
    3. Mozesz wysłać znajomemu, niech wysle poleconym na poczcie polskiej.
    Liczy sie data wysłania poleconego.
    4. Moze bedziesz mogl to zrobic przez internet.

  • 5. Data: 2008-12-31 07:01:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 30 Dec 2008 10:16:50 -0600, witek napisał(a):

> [...]
    > Liczy sie data wysłania poleconego.
    > 4. Moze bedziesz mogl to zrobic przez internet.

    Dodatkowo pamiętaj, że jeśli przypadkiem prowadzisz działalność
    gospodarczą i wyjeżdzasz za granicę na ponad 2 miesiące to masz obowiązek
    ustanowić pełnomocnika do spraw doręczeń i powiadomić o tym urząd skarbowy
    - art. 147 ordynacji podatkowej.