    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie roczne - co w przypadku wyjazdu?
    Date: Tue, 30 Dec 2008 10:16:50 -0600

    =Marcos= wrote:
    > Założenia są takie:
    >
    > W roku 2008 osiągnąłem dochód.
    > W styczniu 2009 wyjeżdżam. Wracam pod koniec maja.
    >
    > Czy można jakoś przesunąć rozliczenie roczne? Złożyć jakiś wniosek czy coś?
    > Pity z firm, biur i banków będę dostawał dopiero w lutym zapewne, więc
    > nie mogę tego załatwić przed wyjazdem.
    > W czasie wyjazdu jestem poza cywilizacją przez 90% czasu.

    jak to sie mowi, twoj problem.
    1) .znajdz kogos kto ci pocztę będzie odbierał i ci cyferki przedyktuje
    jak pit-11 przyjdzie.
    1a) Poczta jak najbardziej przekieruje ci korespondencje na podany przez
    ciebie adres tymczasowy.
    2) popros sekretarke o przefaksowanie jak juz bedzie gotowe.
    2a) zeskanowanie i wyslanie na maila

    > Teoretycznie mogę zostawić podpisane rozliczenia roczne in blanco i
    > poprosić kogoś o wypełnienie za mnie. Czy istnieje jednak jakaś opcja, w
    > której mógłbym załatwić to sam po powrocie?

    rozliczenie jak najbardziej mozesz wyslac z zagranicy, bo pewnie tam
    jedziesz.
    1. Mozesz złozyć w konsulacie, wowczas masz termin do konca. Liczy sie
    data złożenia w konsulacie.
    2. Mozesz wysłać lokalna pocztą, ale liczy sie data dotarcia do US, wiec
    rob to z wyprzedzeniem.
    3. Mozesz wysłać znajomemu, niech wysle poleconym na poczcie polskiej.
    Liczy sie data wysłania poleconego.
    4. Moze bedziesz mogl to zrobic przez internet.