  • 1. Data: 2004-02-04 14:20:41
    Temat: Rozliczenie wspólne
    Od: "Fakir" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich!

    Zasiadłem dzisiaj do rozliczenia podatku za 2003 i nasuneło mi się pytanie.
    Sytuacja wygląda tak :
    - żona wróciła do pracy 24.11.2003 po urlopie wychowawczym, który trwał
    2,5 roku;
    - dostała wynagrodzenie za 6 dni listopada dnia 10 grudnia;
    - dostała wynagrodzenie za grudzień dnia 10 stycznia;
    - w styczniu kadrowa stwierdziła że nie dostanie PIT-11 bo nie
    przekroczyła dochodu
    wolnego od podatku oraz że wynagrodzenie za grudzień wypłacone było w
    styczniu i
    rozlicza się je już w 2004r. (suma za grudzień i za styczeń również nie
    przekroczy kwoty
    wolnej od podatku)
    Czy dobrze robię wpisując 0 w rubryki żony druku PIT-37 i czy kadrowa ma
    rację?

    Dodam że rozliczam się za pomocą programu PIT-y 2003 i wyliczył mi zwrot 530
    bez żadnych
    odliczeń (nie jestem pewien czy mi się ten zwrot należy)

    dzięki z góry za odpowiedzi
    pozdr Tomek

  • 2. Data: 2004-02-04 14:34:51
    Temat: Re: Rozliczenie wspólne
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Fakir" <m...@o...pl> wrote in message news:bvqv4j$4kb$1@news.onet.pl...
> [...]
    530
    > bez żadnych
    > odliczeń (nie jestem pewien czy mi się ten zwrot należy)

    Jeżeli wypłata za grudzień była w styczniu, to wówczas będzie ona wykazana
    na pit w przyszłym roku.
    Tu kadrowa ma rację.
    Co do listopada to bym się z nią kłócił.
    W przypadku umów zleceń rzeczywiście jeżeli kwota umowy nie przekraczała 146
    (chyba) złotych, to do takich umów zleceń pit się nie wystawiało. (szły
    ryczałtem 20%)
    W przyadku umowy o pracę żona bit powinna dostać bez względu na to ile
    zarobiła.
    A kwota wolna od podatku nie upoważnia kadrową do niewypisywania pit.
    Powiedz kadrowej, że miała obowiązek wystawienia pit do końca stycznia, i że
    jeśli ci go nie wystawi teraz to powiedz, że idziesz zawiadomić urząd
    skarbowy,
    Powinno podziałać.
    Zresztą jak chcesz być pewny, to przedzwoń do jakiegoś US, to ci powiedzą co
    z takim pracoawcą zrobić.

  • 3. Data: 2004-02-04 14:37:57
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

> [...]
    > Witam wszystkich!
    >
    > Czy dobrze robię wpisując 0 w rubryki żony druku PIT-37 i czy kadrowa
    Jeszcze przy okazji
    Jak księgowa nie wystawi pit, to us nigdy się nie dowie, że coś zarobiła.
    Ale nie daj boże jak się dowie.
    To twoja głowa poleci. Bo zataiłeś dochody.

    > Dodam że rozliczam się za pomocą programu PIT-y 2003 i wyliczył mi zwrot
    530
    > bez żadnych
    > odliczeń (nie jestem pewien czy mi się ten zwrot należy)

    Raczej dobrze ci wyszło, bo twój zarobek podzielił się na pół, czyli tak
    naprawdę miałeś dwie kwoty wolne od podatku, twoje i żony. Twoją odliczali
    ci na bieżąco w zakładzie pracy, a żony właśnie teraz odzyskujesz.

  • 4. Data: 2004-02-04 14:57:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Fakir,

> [...]
    > - dostała wynagrodzenie za grudzień dnia 10 stycznia;
    > - w styczniu kadrowa stwierdziła że nie dostanie PIT-11 bo nie

    Bzdura! Choćby zarobiła 1 grosz, to PIT-11 trzeba wystawić.

    > oraz że wynagrodzenie za grudzień wypłacone było w
    > styczniu i
    > rozlicza się je już w 2004r.

    A tu prawda.

    > (suma za grudzień i za styczeń również nie
    > przekroczy kwoty
    > wolnej od podatku)

    Na razie nie ma to znaczenia...

    > Czy dobrze robię wpisując 0 w rubryki żony druku PIT-37

    Źle...

    > i czy kadrowa ma rację?

    Nie ma.

    > Dodam że rozliczam się za pomocą programu PIT-y 2003 i wyliczył mi zwrot 530
    > bez żadnych odliczeń (nie jestem pewien czy mi się ten zwrot należy)

    Zwrot się należy. Dokładna kwota zależy od dochodu żony. Przy wspólnym
    rozliczeniu to nie jest tak, że żona nie osiągnęła minimalnego
    dochodu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2004-02-05 06:41:01
    Od: "Fakir" <m...@o...pl>

    > Zwrot się należy. Dokładna kwota zależy od dochodu żony. Przy
    wspólnym
    > rozliczeniu to nie jest tak, że żona nie osiągnęła minimalnego
    > dochodu.

    dzięki za odpowiedź nie spodziewałem się że otrzymam ją od czynnego
    użytkownika p.m.s, często czytuje tam Twoje posty.

    pozdrawiam Tomek

  • 6. Data: 2004-02-05 06:41:02
    Od: "Fakir" <m...@o...pl>

> [...]
    odliczali
    > ci na bieżąco w zakładzie pracy, a żony właśnie teraz odzyskujesz.

    dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź zaraz
    przedzwonię do żony żeby porozmawiała z kadrową.

    pozdrawiam Tomek