  • Data: 2015-05-11 14:58:04
    Temat: Różnica kursowa a PayPal
    Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Gdy firma z zagranicy wpłaca mi pieniądze bezpośrednio na firmowy rachunek bankowy,
    kwestia obliczenia różnicy kursowej jest prosta - obliczam ją wg. kursu NBP z
    ostatniego dnia roboczego poprzedzającego transakcję; natomiast podczas otrzymania
    należności wg. kursu faktycznie zastosowanego przez bank.

    Natomiast co w przypadku gdy firma z zagranicy wpłaca pieniądze nie bezpośrednio na
    mój firmowy rachunek bankowy, tylko na konto PayPal (prowadzone w dolarach)? Jeżeli
    ta firma zapłaci np. 100 euro na konto PayPal (który PayPal przeliczy po kursie
    euro-dolar na 120 dolarów), a ja następnie przeleję te dolary na firmowy rachunek
    bankowy prowadzony w złotych (które bank przeliczy po kursie dolar-złoty na 400 zł),
    to który wariant powinienem uwzględnić przy obliczaniu różnicy kursowej?
    1) 400 zł - (120 dolarów * kurs dolar-złoty z POPRZEDNIEGO dnia)
    2) 400 zł - (100 euro * kurs euro-złoty z POPRZEDNIEGO dnia)
    3) jeszcze jakoś inaczej?