  • 1. Data: 2002-06-20 20:55:57
    Temat: Różnice kursowe w praktyce
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Jak wykazujecie zeralizowane dodatnie i ujemne różnice kursowe dla potrzeb
    podatkowych?

    1. Czy wrzucacie je wszystkie do jednego wora na zasadzie ujemne w koszty a
    dodatnie w przychody?
    2. A może w zależności od żródła ich powstania (tych róźnic) korygujecie
    zarówno przychody jak i koszty.
    Bezpośrednio na podatek nie ma to żadnej różnicy. Ale może mieć pośrednio.

    W sytuacji nr 1 w przypadku wystąpienia uj. r.k. od przychodu może się
    okazać, że błędnie ustalimy przychód stanowiący podstawę ustalenia limitu
    RiR niepublicznej.

    Karol

  • 2. Data: 2002-06-20 21:13:49
    Temat: Re: Różnice kursowe w praktyce
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    się
    > okazać, że błędnie ustalimy przychód stanowiący podstawę ustalenia

    Dopóki banki dawały informację dokładną o przelewie
    (kurs, koszty zagraniczne itp) wyliczałem wg pkt 2.
    Jak teraz mam tylko jaką fakturę klient zapłacił i ile zł wpłynęło,
    to robię wg pkt 1. (te brakujące dane może mógłbym
    i mieć, jakby tak bank
    przycisnąć, ale nie chce mi się za tym chodzić)
    Jak by się uprzeć kurs kurs można znaleźć na stronach banku, a resztę
    wyczytać
    z kopii SWIFTa, ale że z reklamy limitowanej nie korzystam (mnie się
    nie opłaca)
    , więc nie ma problemu :-)
    Przejście na pełne księgi też mi nie grozi :-)
    To też pośrednio ma jakieś znaczenie.

    Pzdr
    CEZ