  • 1. Data: 2004-02-19 16:31:18
    Temat: Ryczałt iod najmu
    Od: "Bodek" <b...@i...pl>

    Od 1 stycznia 2003 można płacić podatek od najmu ryczałtem
    Płaci się wtedy 8,5 % ale od przychodu. Dałem się nabrać,
    bo każą mi zaliczać do przychodu pobrane należności za wode i śmieci.
    Dotąd na wszystkich kursach zarządców nieruchomości uczono, że pieniądze za
    wodę i za śmieci nie stanowią przychodu, sa tylko strumieniem pieniędzy
    przekazywanym zarządcy przez właściciela.
    Mam lokatora z przydziałem administracyjnym. Ma pięcioro dzieci. Płacą
    więc dużo za wodę i za smieci. Pieniądze te naliczane sa przez administratora
    a ja tylko je przekazuję. Nie mogę się pogodzić z tym, że urząd skarbowy
    każe mi od tego płacić podatek. Jezeli np. jutro MPWIK podniesie opłaty za
    wodę dwukrotnie to ja w ogóle popłynę. Lepiej uważajcie na takie pułapki
    fiskusa. A może ktoś wie jak udowodnić merytorycznie, że opłata za
    wodę i śmieci to nie jest przychód ? Chętnie powalczyłbym z fiskusem.
    Bodek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-02-19 21:57:06
    Temat: Re: Ryczałt iod najmu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, Bodek wrote:
    [...]
    >+ Dotąd na wszystkich kursach zarządców nieruchomości uczono, że pieniądze za
    >+ wodę i za śmieci nie stanowią przychodu, sa tylko strumieniem pieniędzy
    >+ przekazywanym zarządcy przez właściciela.

    Tak BTW: tego co cię "uczył", szczególnie jak ci to dał na piśmie
    to nie wiem czy pociągnąć do odpowiedzialności cywilnej możesz - ale
    "postraszyć" nią na pewno. Tak z ciekawości: kto takie kursy
    prowadzi ? (nie, nie wybieram się, ale ciekawi mnie co za uprawnienia
    ma żeby objaśniać sprawy podatkowe :))

    >+ Mam lokatora z przydziałem administracyjnym. Ma pięcioro dzieci. Płacą
    >+ więc dużo za wodę i za smieci. Pieniądze te naliczane sa przez administratora
    >+ a ja tylko je przekazuję.

    Jakbyś mógł tak przejrzeć po tematach ostatnie dwa tygodnie...
    Kilka razy było, razem z linkami do opinii i interpretacji MF.
    W kwestii "przekazywania" to bardzo dobry komentarz widziałem
    gdzieś na stronie: "prawo podatkowe jest mocno sformalizowane".
    Po polsku: ma być "papier". Jak na papierze napisano że TY
    płacisz za wodę (bo podpisałeś umowę) to TY płacisz i kropka.
    A lokator to najwyżej w ramach kompensaty (hm... to chyba nie
    kompensata a przelew, ale jakoś mądrze się w K.C. nazywa)
    reguluje twoje zobowiązanie.

    >+ Nie mogę się pogodzić z tym, że urząd skarbowy
    >+ każe mi od tego płacić podatek. Jezeli np. jutro MPWIK podniesie opłaty za
    >+ wodę dwukrotnie to ja w ogóle popłynę.

    Jak przejrzysz posty to znajdziesz taki od wynajmującego mieszkanie
    Amerykaninowi. A ten wydzwonił rachunki mierzone w tysiącach DOLARÓW.

    >+ Lepiej uważajcie na takie pułapki fiskusa.

    Właśnie "pułapka" jest słowem kluczowym do szukania dyskusji
    o ryczałcie od najmu :(

    >+ A może ktoś wie jak udowodnić merytorycznie, że opłata za
    >+ wodę i śmieci to nie jest przychód ?

    IMHO - trzeba zmienić umowę.
    Trzeba ją "przepisać" na lokatora !
    To NIE JEST niemożliwe, zauważ że jak ktoś mieszka w lokalu
    komunalnym to umowy o wodę i prąd z wodociągami i gazownią
    wcale nie zawiera właściciel mieszkania - bo jest nim miasto :)
    To że owe firmy mogą być mniej chętne... to inna sprawa :]
    IMO - jak umowa jest "na ciebie" to ty płacisz za wodę,
    a fakt że lokator FIZYCZNIE wpłaca pieniądze daje co najwyżej
    podstawy do dywagacji czy to jest twój przychód z art. 10.1.6
    ustawy o pod. dochodowym (odpowiednio do odszukania w ryczałcie)
    czy też 10.1.9 w powiązaniu z art.11.1 i 11.2a.3
    Jak by nie patrzeć - podatek się należy :(

    >+ Chętnie powalczyłbym z fiskusem.

    Doceniam. I pokibicowałbym. Ale szanse marnie wyglądają,
    to nie byłoby emocji... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd