    From: "Efreet" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ryczałt, ryczałt, ryczałt raz jeszcze...
    Date: 19 Oct 2007 12:16:09 +0200

    Witam po dlugiej przerwie :)

    Widze, ze pojawila sie przynajmniej dwojka nowych ekspertow,
    wiec jest szansa, ze dostane odpowiedz, bo mnie troche szlag
    juz trafia :)

    W pewnym sensie pytanie tutaj jest lenistwem (umyslowym
    - jak najbardziej, bo jednakowoz zadalem sobie trud
    zapoznania sie z Ustawa) z mojej strony - i generalnie
    wykazuje zdolnosc czytania ze zrozumieniem, jednak moja
    obecna kondycja intelektualna sklania mnie jednak do
    napisania tu. O ! Tyle tytule wstepu :)

    A pytanie(a) brzmi(a):
    poniewaz DG wykorzystuje tylko do usprawiedliwiania sie od bezrobocia ;P
    straram sie przez nia przepuszczac wszystkie chaltury, jakie sie da...
    W chwili obecnej wykonuje dzieki niej (czyt. przepuszczam przez nia, zeby
    wpuszczac w koszty chocby paliwo) nastepujace rzeczy:
    a) programowanie (cokolwiek pod to mozna podciagnac, lacznie z robieniem stron)
    b) sprzedaz podzespolow komputerowych (bo ma sie znajomych i rodzine)
    c) szkolenia
    d) sedziowanie (a co ;)
    Wiem, ze chociazby ostatnia rzecz jest zakazana dla ryczaltu, ale:
    co to znaczy, ze (ustawe gdzies mi wcielo, wiec nie bedzie to cytat)
    'podmiot nie moze wykonywac dzialalnosci (i tu tabelka)' - czy to znaczy,
    ze w ogole nie moze miec jej w EDG wpisanej ?? czy po prostu nie moze wystawic
    rachunku, bo od razu wraca do zsad ogolnych ?? czy wystawiajac takie rachunki w
    danym roku, w kolejnym moge sobie o ryczalt poprosic ?? (do 20.01. jak
    mniemam ??)
    I generalnie - jakie sa stawki ryczaltu dla ww. czynnosci ?? bo wzglednie moge
    z ktorychs podpunktow zrezygnowac (przechodzac chocby na u-z), jesli byloby to
    dla mnie bardziej oplacalne...

    A pytanie extra - gdzies w rynsztoku obilo mi sie, ze mozna jako srodek
    nietrwaly (tj. zamortyzowac od razu calosc czy tam w KUP wziac) wliczyc
    rzecz o wartosci do 35 tys. PLN (a nie jak wczesniej 3,5) - prawda li to ??
    (choc to zapewne samochodu tyczyc nie bedzie, bo i tak przewidziany okres
    uzytkowania >1 rok ?).

    Pozdrawiam slonecznie (i ide na spacer - choc do urzedow ;) - ale nie wozem !),
    Efreet