  • 1. Data: 2002-03-19 07:47:42
    Temat: Ryczałt w DG
    Od: "Lopesjus" <p...@p...pl>

    Mam jasną sytuację - w każdym miesiącu przychód równy 3000+VAT oraz etat
    pozwalający płacić tylko składkę na ubezp. zdrow.

    1) czy mogę być na ryczałcie? (rozpoczynam DG od 1 kwietnia 2002)
    2) jaki rodzaj DG zgłosić, żeby płacić najmniej? co to jest działalność
    usługowa w zakresie handlu (objęta 3,0% stawką)?
    3) co się dzieje z VAT-em

    Pozdrawiam
    Pszemas

  • 2. Data: 2002-03-19 17:01:40
    Temat: Re: Ryczałt w DG
    Od: "beata" <m...@i...pl>

    1. możesz być - bo przychód nie przekracza kwoty 499460,00 zł.
    2.Najmniej jest w Handlu - 3% (np. sklep) , lub gastronomia
    3.Ryczałt u vat-owca obejmuje wartość przychodu netto i to opodatkowujesz.
    Dla potrzeb vat-u prowadzisz ewidencję zakupów i sprzedaży - na podstawie
    której wyliczasz deklarację vat-7.

    Więcej znajdziesz w ustawie z 20 listopada 1998 roku

  • 3. Data: 2002-03-19 21:06:16
    Od: "beata" <m...@i...pl>

    1. możesz być - bo przychód nie przekracza kwoty 499460,00 zł.
    (10000,00eur)