  • 11. Data: 2014-01-22 00:28:15
    Temat: Re: Rząd chce opodatkować szybki internet
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.01.2014 00:18, Mario wrote:

    > Spodziewałbym się raczej, że opodatkowanym obiektem budowlanym będzie
    > kanał kablowy (wraz z kablami). Wtedy dokładając do czyjegoś kanału swój
    > kabel musiałbyś płacić podatek w jakiejś proporcji. Ale trzeba by
    > zobaczyć jak sądy to interpretowały bo sprawa nie jest nowa. No i
    > dotyczy podmiotów dostarczających media a nie wprost ciebie czy mnie.
    > Jeśli chodzi o kabel w ziemi, to pewnie też by się dało określić jaka
    > jest szerokość obszaru chronionego w sąsiedztwie kabla i wyliczyć z tego
    > powierzchnię nieruchomości :)

    jednym slowem zrobi sie ciekawie :D

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 12. Data: 2014-01-22 08:17:07
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał

    > Kable budowla? Moze jednak kanaly i studzienki sa budowla.

    Nie liczy się twoje mniemanie tylko przepis, który przytoczyłem.
    Zresztą nie wszystkie kable są układane w kanalizacji, przykładem
    kable energetyczne.

    > Bo kabel to kabel. Kura to kura. Cegla to cegla. A biale jest biale.

    Aha, cegła to cegła. Więc budynek to nie budynek tylko kupa cegieł?
    Weż jedną i klepnij się w czoło.

    > Widac nie.

    Więc i internet nie ucierpi, nie ma powodu do podnoszenia alarmu.

    > Studzienka telekomunikacyjna tez jest mala.
    >
    > Doniczka moze miec nawet poltora metra.

    I z tego powodu nie przestanie być doniczką. I nie stanie się
    budynkiem ani budowlą.

    Staranniej wybieraj.

  • 13. Data: 2014-01-22 08:25:34
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał

    > Spodziewałbym się raczej, że opodatkowanym obiektem budowlanym
    > będzie kanał kablowy (wraz z kablami). Wtedy dokładając do czyjegoś
    > kanału swój kabel musiałbyś płacić podatek w jakiejś proporcji.

    Jak dokładasz kabel to zwiększa się wartość budowli, która stanowi
    podstawę opodatkowania podatkiem od nieruchomości.

    > Jeśli chodzi o kabel w ziemi, to pewnie też by się dało określić
    > jaka jest szerokość obszaru chronionego w sąsiedztwie kabla i
    > wyliczyć z tego powierzchnię nieruchomości :)

    Żeby nie było takich dylematów, podatek od nieruchomości w przypadku
    budowli liczy się od ich wartości.

  • 14. Data: 2014-01-22 09:52:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 22 Jan 2014 00:00:10 +0100 osobnik zwany hikikomorisan
    napisał:

    > nic takiego nie twierdze.

    > przeciez to ty twierdzisz że np. energetyczna linia napowietrzna nie
    > jest budowlą

    hiki, jak już chcesz przekręcać wypowiedzi to patrz co cytujesz. Bo na
    razie wychodzisz nie tylko na durnia ale i na nieudolnego oszusta

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2014-01-22 10:30:41
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-01-22 08:25, Nemo pisze:
> [...]
    > podstawę opodatkowania podatkiem od nieruchomości.

    > Żeby nie było takich dylematów, podatek od nieruchomości w przypadku

    Myślałem że metraż razy gminna stawka podatku za metr nieruchomości
    przeznaczonej na działalność gosp.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2014-01-22 15:44:08
    Od: "mkarwan" <m...@p...onet.pl>

    http://prawo.rp.pl/artykul/842208.html

  • 17. Data: 2014-01-22 15:47:28
    Od: "mkarwan" <m...@p...onet.pl>

    > Jak dokładasz kabel to zwiększa się wartość budowli, która stanowi
    > podstawę opodatkowania podatkiem od nieruchomości.

    A co powiesz na amortyzację tego co już jest?
    Czy amortyzacja powoduje obniżenie wartości budowli?

  • 18. Data: 2014-01-22 18:58:37
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "mkarwan" <m...@p...onet.pl> napisał

    > A co powiesz na amortyzację tego co już jest?
    > Czy amortyzacja powoduje obniżenie wartości budowli?

    Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
    Art. 4.

  • 19. Data: 2014-01-22 20:57:22
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "mkarwan" <m...@p...onet.pl> napisał

    > http://prawo.rp.pl/artykul/842208.html

    b$ za ciekawe informacje.
    Nie wiedziałem o tej nowelizacji.

  • 20. Data: 2014-01-22 21:59:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jan 2014, Mario wrote:

    > Myślałem że metraż razy gminna stawka podatku za metr nieruchomości
    > przeznaczonej na działalność gosp.

    To dla budynków i gruntów.
    Budowle niestety "jak wyżej".

    pzdr, Gotfryd