  • 1. Data: 2006-07-23 17:47:42
    Temat: ST i PKPir
    Od: "StrefaKobiet" <s...@g...com>

    Witam

    W czerwcu kupilem towar, jego zakup zaksiegowalem w PKPiR.
    W lipcu towar ten postanowilem zostawic go i wprowadzic do ewidencji srodkow
    trwalych i amortyzowac.
    Czy powinienem zlozyc korekte Vat7 i przeniesc wpis z D.2.2 (nabycie towarow
    i uslug zaliczonych u podatnika do srodkow trwalych) do D.2.1 (Nabycie
    towarow i uslug pozostalych)?

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2006-07-23 18:01:16
    Temat: Re: ST i PKPir
    Od: "StrefaKobiet" <s...@g...com>

    Użytkownik "StrefaKobiet" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ea0cqe$9st$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    towarow
    > i uslug zaliczonych u podatnika do srodkow trwalych) do D.2.1 (Nabycie

    No i najwazniejsz pytanie jak dokonac korekty w PKPiR.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 3. Data: 2006-07-24 06:09:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Jul 2006, StrefaKobiet wrote:

    > Czy powinienem zlozyc korekte Vat7 i przeniesc wpis z D.2.2 (nabycie towarow
    > i uslug zaliczonych u podatnika do srodkow trwalych) do D.2.1 (Nabycie
    > towarow i uslug pozostalych)?

    Primo chyba miałeś na myśli "na odwrót". A przynajmniej poprzednie
    zdanie tak wskazywało :)
    A secundo kombinuję sobie, że nie ma czynności podlegającej VAT takiej
    jak "przekwalifikowanie" - a w odróżnieniu od szczegółowych przepisów
    inaczej traktujących dochodowo "magazyn" i "ST" zastanawiam się z czego
    miałaby wynikać konieczność korekty wpisów VAT.
    Mam na myśli fakt że deklaracja opisuje dane dot. VAT na podstawie
    "przeznaczenia" a nie "zużycia". Hm...

    Co do KPiR - na mój gust oczywiste, wpisać z minusem do kolumny "zakupy
    materiałów i towarów". Jak sam korygowałem coś takiego to "teraz" - czyli
    wpis z dniem przeznaczenia TH do produkcji ST, bynajmniej nie na dzień
    nabycia!
    Dlaczego tak? - a bo z dniem nabycia to BYŁ towar handlowy lub materiał
    produkcyjny, IMO. A skoro z dniem "przeznaczenia na ST" podpadnie pod
    zakaz ujmowania w koszty - to trzeba wpis do kosztów skorygować.
    I oczywiście z dniem wpisu do EST owa wartość idzie w WP (wartości
    początkowe) a następnie wraca w formie amortyzacji (już na podstawie
    wpisu do EST, nie dokumentu zakupu!) dookoła do KPiR. Ale już do
    kol. 14.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)