  • 1. Data: 2006-07-23 16:20:15
    Temat: ewidencje drukowane z komputera zamiast ksiazki
    Od: "Stean" <p...@w...gniazdo.pl>

    Witam,

    jak wiadomo:

    "Można też prowadzić ewidencję w arkuszu kalkulacyjnym Excel i samemu
    stworzyć ewidencję przychodów. Po wprowadzeniu odpowiednich formuł program
    praktycznie sam będzie wyliczał należny podatek.

    Ewidencję prowadzoną w komputerze należy wydrukować po zakończeniu każdego
    miesiąca. Tutaj kolejne strony również muszą być ponumerowane."

    Nie chce tego robic w Exelu ale w innym programie dla wspomagania
    ksiegowosci, program ten prowadzi ewidencje ale ja chce go wykorzystac tylko
    do tego aby nie pisac recznie.

    I tu mam pytanie, czy musze powiadamiac o tym fakcie US, ze bede drukowal
    ewidencje przychodow, i ewidencje zakupu i sprzedazy VAT z komputera zamiast
    pisac recznie w ksiazce ?

    pozdr.

    Tomasz

  • 2. Data: 2006-07-23 16:56:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Stean <p...@w...gniazdo.pl> w
    > jak wiadomo:
    [...]
    > Ewidencję prowadzoną w komputerze należy wydrukować po zakończeniu każdego
    > miesiąca.

    Eeeee, skąd to wiadomo, że należy drukować? Zwłaszcza gdy się prowadzi
    odpowiednie ew. VAT...

    > I tu mam pytanie, czy musze powiadamiac o tym fakcie US, ze bede drukowal
    > ewidencje przychodow, i ewidencje zakupu i sprzedazy VAT z komputera zamiast
    > pisac recznie w ksiazce ?

    A o obowiązku drukowania ewidencji VAT to gdzie napisali?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2006-07-23 21:06:12
    Od: "Stean" <p...@w...gniazdo.pl>

> [...]
    > odpowiednie ew. VAT...

    > A o obowiązku drukowania ewidencji VAT to gdzie napisali?

    Skoro nie zgłaszam programu do US a chce wykorzystac komputer tylko jako
    maszyne do pisania to chyba musze to wydrukowac co nie ?
    Ale nie wiem czy musze to zglosic to US (?)

  • 4. Data: 2006-07-24 06:46:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Jul 2006, Stean wrote:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    Moment. Piszesz o przypadku kiedy ktoś ma OSOBNO ew. sprzedaży
    i ew. sprzedaży VAT?

    > Skoro nie zgłaszam programu do US a chce wykorzystac komputer tylko jako
    > maszyne do pisania to chyba musze to wydrukowac co nie ?
    > Ale nie wiem czy musze to zglosic to US (?)

    Na KPiR nikt nigdy nie wskazał przepisu nakazującego cokolwiek
    zgłaszać. Jest obowiązek drukowania KPiR "każdy miesiąc", a moim
    zdaniem brak jawnego obowiązku drukowania ewidencji VAT to
    jedno a ew. pośrednie problemy to drugie: "dzień dobry, kontrola,
    przyszliśmy skontrolować rok 2003, prosimy przedstawić KPiR
    oraz ewidencje! -dzień dobry, KPiR proszę wydruk, ale ewidencji
    nie ma bo prąd wyłączyli a mam w komputerze! - a co NAS to obchodzi??"
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-07-24 07:41:03
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Na KPiR nikt nigdy nie wskazał przepisu nakazującego cokolwiek
    > zgłaszać.

    no właśnie wydaje mi się, że dawno, dawno temu..........był taki
    obowiązek, a mało tego, należało przenosić zapisy z komputerowego
    wydruku do papierowej książki, nawet takie fajne księgi zaczęli
    drukować, tylko na wpisy z poszczególnych miesięcy + ewentualne korekty

    ale to było tak dawno, że dziwię się, że takie pytania padają od nowo
    zakładających księgi

  • 6. Data: 2006-07-24 13:25:34
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    gonia napisał(a):

> [...]
    > drukować, tylko na wpisy z poszczególnych miesięcy + ewentualne korekty
    >
    > ale to było tak dawno, że dziwię się, że takie pytania padają od nowo

    Jeśli program nie zapewnia odpowiedniego wydruku to nadal należy przepisać
    sumy miesięczne do księgi ...

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26.08.2003 r. w sprawie prowadzenia
    podatkowej księgi przychodów i rozchodów:

    "§ 31. 1. W razie prowadzenia księgi przy zastosowaniu technik
    informatycznych, warunkiem uznania ksiąg za prawidłowe jest:
    1) określenie na piśmie szczegółowej instrukcji obsługi programu
    komputerowego, wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg;
    2) stosowanie programu komputerowego zapewniającego bezzwłoczny wgląd
    w treść dokonywanych zapisów oraz wydrukowanie wszystkich danych w porządku
    chronologicznym, zgodnie z wzorem księgi;
    3) przechowywanie zapisanych danych na magnetycznych nośnikach
    informacji, do czasu wydruku zawartych na nich danych, w sposób chroniący
    przed zatarciem lub zniekształceniem tych danych albo naruszeniem
    ustalonych zasad ich przetwarzania.
    2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, na koniec każdego miesiąca w
    czasie zapewniającym prawidłowe i terminowe rozliczenia z budżetem, lecz
    nie później niż do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, podatnik
    jest obowiązany sporządzić wydruk zapisów dokonanych za dany miesiąc.
    Wydruk powinien być zgodny z wzorem księgi określonym w załączniku nr 1 do
    rozporządzenia.
    3. Podatnik posługujący się programem komputerowym, który nie zapewnia
    wydrukowania księgi, według wzoru określonego w załączniku nr 1 do
    rozporządzenia, jest obowiązany założyć księgę, o której mowa w § 2 ust. 1.
    Po zakończeniu miesiąca należy sporządzić wydruk komputerowy zawierający
    podsumowanie zapisów za dany miesiąc i wpisać do odpowiednich kolumn księgi
    sumy miesięczne wynikające z tego wydruku."

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 7. Data: 2006-07-24 19:10:06
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Docent napisał:

> [...]
    >

    > Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26.08.2003 r. w sprawie prowadzenia
    > podatkowej księgi przychodów i rozchodów:

    cofnęłam się przez ciekawość aż do 1990 roku, i mniej więcej tak samo to
    brzmi. Zastanawiam skąd się brało i bierze dalej to zawiadamianie US

  • 8. Data: 2006-07-26 21:41:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jul 2006, gonia wrote:

    > cofnęłam się przez ciekawość aż do 1990 roku, i mniej więcej tak samo to
    > brzmi. Zastanawiam skąd się brało i bierze dalej to zawiadamianie US

    Z PK.
    W PK jest AFAIR możliwe prowadzenie ksiąg WYŁĄCZNIE elektronicznie (bez
    wydruków) i AFAIR prowadzenie w takiej formie trzeba (było?) zgłaszać
    do US. Jak jest dziś dawno nikt nie pisał a samemu sprawdzać mi się
    nie chce ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)