  • Data: 2007-05-04 07:52:03
    Temat: Samochód - moje wątpliwości
    Od: Hanss <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    *** 1os.DG+Ryczałt+VAT ****

    Zamierzam kupić używany samochód, za około 22.000 zł (z
    kredytu osobistego), żeby zminimalizować koszty zamierzam kupić go na
    firmę (wprowadzam do EŚT) i odliczyć sobie VAT. Pytałem google,
    czytałem wątki, ale mam jeszcze wątpliwości :
    1. Czy kupić samochód osobowy (odliczenie 50% VAT) czy z
    homologacją na ciężarowy (60% VAT + odliczenie VAT za paliwo) ?.
    2. Jeżeli chodzi o ciężarowy, czy musi mieć homologację już w
    momencie kupna czy po zakupie w ciągu 14 dni mogę zrobić przegląd i
    uzyskać homologację (np samochód spełnia wzór : DŁ = 357 kg + n x 68kg
    i ma kratę) ?
    3. Czy muszę kupić tylko od polskiej firmy aby móc odliczyć VAT? Co
    z zakupem np. bezpośrednio w komisie np. niemieckim ? Czy na podstawie
    takiej faktury (niemieckiej, VAT 19%) będę mógł odliczyć VAT (nie mam
    europejskiego NIP) ?
    4. A może, mając na uwadze że rząd chce zlikwidować Ryczałt, przejść
    na KPiR i dodatkowo wrzucać w koszty odsetki od rat (jak wezmę kredyt
    na firmę) ?

    THX