  • 1. Data: 2002-09-27 07:26:51
    Temat: ABOLICJA 12 %
    Od: "rob" <g...@g...pl>

    witam grupowiczow,
    sejm uchwalil ustawe o abolicji podatkowej,lepiej zatajac niż płacic ?
    19 % 30 % % po co ? lepiej 12%
    moze panowie mamy jakies ciekawe propozycje w koncu jesli jest ustawa to
    chyba trzeba ja wykorzystac ;-)

    pozdro rob

    http://dziennik.pap.com.pl/polska/20020926174508.htm

  • 2. Data: 2002-09-27 07:42:17
    Temat: Re: ABOLICJA 12 %
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Sep 2002 09:44:24 +0200,
    osoba podpisana: HANIA <h...@w...pl>
    napisała:
    > Nie wiem jak Wy ale ja czuję się oszukana. Nie opłaca się w tym kraju być
    > uczciwym obywatelem. Serce się człowiekowi kroi, gdy odnosi pieniądze do US,
    > ale odnosi. A tu nagle okazuje się, że ci co przez lata oszukiwali i śmiali
    > się z takich jak ja, teraz dalej mają powody do śmiechu. Dostali właśnie
    > potwierdzenie, że robili dobrze, zapłacą 12% i zero sankcji karnych.
    Błe. To wszystko jest bez sensu. chyba trzeba będzie pracować na czarno
    :-(
    KJ

    --
    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 4. Data: 2002-09-27 07:53:11
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "HANIA" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się z takich jak ja, teraz dalej mają powody do śmiechu. Dostali właśnie
    > potwierdzenie, że robili dobrze, zapłacą 12% i zero sankcji karnych.

    jestem załamany :-(
    Chyba ktoś chciał wyprać sobie jakieś pieniądze i stąd ta ustawa...

  • 5. Data: 2002-09-27 07:59:34
    Od: "rob" <g...@g...pl>

    kochani
    ze jestesmy oszukiwani to my wiemy ze byc uczciwym to duzy koszt to tez
    wiemy
    wiec powinnismy przeczytac ustawe zataic dochody i zgodnie z prawem poddac
    sie abolicji i 7 lub 18 lub 28 % jestesmy do przodu,
    wiem ze to co robi nasz rzad sejm to zakrawa na kpine, i jako uczciwy
    obywatel placacy podatki zus czuje sie naprawde oszukany!

    rob

  • 6. Data: 2002-09-27 08:00:23
    Temat: Odp: ABOLICJA 12 %
    Od: "tatinek" <t...@i...pl>

    HANIA ...
    > Nie wiem jak Wy ale ja czuję się oszukana. Nie opłaca się w tym kraju być
    > uczciwym obywatelem.
    [..]

    No cóż, to jest po prostu oznaka słabości państwa, które nie potrafi
    wyegzekwować należności. Pytane tylko czy tak jest "na szczęscie" czy
    "niestety"??;)) Myśle jednak, że nie ma się co tu doszukwać jakiś
    emocjonalnych podtekstów. Oni po prostu potrzebują dramatycznie kasy, więc
    wymyślają co tylko się da, żeby coś jeszcze wycisnąć. Moim zdaniem się
    przeliczą;)) Może kilku "baronów" zdecyduje się zalegalizować i przy okazji
    wyprać trochę zaskórniaków, ale cała masa szarej strefy (straganiarze,
    taksówkarze, akwizytorzy itd... bez urazy;)) ) zwyczajnie to oleje.

    przy okazji witam, to mój debiut na tej grupie

    --
    pozdro tatinek

  • 7. Data: 2002-09-27 08:02:14
    Od: "rob" <g...@g...pl>

    nie ma takiego swinstaw ktorego rzad by nie zrobil zeby zapchac dziure

  • 8. Data: 2002-09-27 09:25:03
    Od: "Piotr Wozniacki" <m...@p...com>

    Czegos tu nie rozumiem, i dotyczy to - jak sadze - istoty sprawy, mianowicie
    "wspoldzialania" abolicji z deklaracja majatkowa.

    Pytanie: jezeli osoba do tej pory nie zglaszala zadnej deklaracji
    majatkowej, to przeciez moze (w tej do zlozenienia przed koncem marca 2003)
    zadeklarowac majatek (np. oszczednosci w przyslowiowej skarpecie) jako
    pochodzace SPRZED okresu dzialania Ustawy, tj. roku 1996. Kontroli podlegac
    maja - jak rozumiem - zmiany jej statusu majatkowego w stosunku do tej
    pierwszej deklaracji, zachodzace w kolejnych, pozniejszych latach (poprzez
    porownanie z deklarowanymi dochodami).

    Po co wiec ktokolwiek mialby teraz zglaszac jako "przeoczony",
    nieopodatkowany dochod, cokolwiek co "osiagnal" w latach 1996-2001?

    Oswieccie mnie...

    Piotr

  • 9. Data: 2002-09-27 09:25:05
    Od: p l <p...@w...pl>

    rob wrote:

> [...]
    > 19 % 30 % % po co ? lepiej 12%
    > moze panowie mamy jakies ciekawe propozycje w koncu jesli jest ustawa to

    Trzeba iść zapłacić 120.000 PLN jako podatek od niezgłoszonych
    dochodów i mamy pokrycie na przekręty na 1.000.000 na parę
    przyszłych lat. : - ) Przecież w ustawie nie ma nic mowy o tym,
    że trzeba te lewe pieniądze przy płaceniu pokazać.

    A wystarczy popatrzyć kto rękami i nogami bronił tej ustawy
    i kto za nią głosował, żeby było wiadomo kto jest największym
    oszustem podatkowym i kto ma najwięcej kasy do wyprania.
    Przestępstwa z początku lat 89/91 już są przedawnione, więc
    uzyskaną z nich kasę można teraz bez konsekwencji zgłosić.
    Nie zdziwię się gdy dochody z abolicji będą kilkukrotnie wyższe
    od tych 600 mln PLN zakładanych oficjalnie przez rząd.
    Nasze prawo ma tyle dziur, że niedlugo nie trzeba będzie jeździć
    prać brudnych pieniędzy na Kajmany...

    p l

  • 10. Data: 2002-09-27 09:33:53
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "rob" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > moze panowie mamy jakies ciekawe propozycje w koncu jesli jest ustawa to
    > chyba trzeba ja wykorzystac ;-)

    To nie ustawa, dla drobnych "zatajaczy". Ci dostaną DOMIAR.

    "Przede wszystkim tylko naiwny dureń zdecydowałby się, na proponowanych
    warunkach, ujawnić skutecznie dotąd ukrywane dochody. Jeśli ktoś czerpał
    korzyści z nierejestrowanego obiegu gospodarczego, a urząd go nie namierzył,
    to znaczy, że poza jego osobistą deklaracją nie istnieją w tej sprawie żadne
    dowody. No, ale - powiedzmy - przekonany przez ministra przychodzi i składa
    na siebie donos. Wiadomo, że dochody musiał ukryć świadomie, bo skąd inaczej
    wiedziałby, że coś jest nie w porządku. Urząd, jak mówi ustawa, każe mu
    teraz opisać szczegóły tego przestępstwa karnoskarbowego oraz podać
    kontrahentów i partnerów. Wydał siebie, musi wydać innych. Następnie
    ujawniający się "ma obowiązek uprawdopodobnić", że zgłoszony dochód nie
    pochodzi z przestępstwa, ale interpretacja zeznań należy do urzędnika (w
    końcu korzystanie z towarów przemyconych, pracy na czarno, niezgłoszonych
    pożyczek itd. jest naruszeniem prawa). Każde potknięcie delikwenta grozi mu
    podatkiem w wysokości 75 proc. zadeklarowanej sumy i jeszcze procesem
    sądowym. Jeśli się ujawnia, musi już iść na pełną współpracę z urzędem.
    Pytanie: po co? Indagowani przeze mnie prawnicy twierdzą, że interes
    legalizacyjny mogą mieć tylko nieliczne osoby: takie, przeciwko którym już
    toczy się postępowanie karnoskarbowe i za małe pieniądze mogą je wstrzymać,
    na co pozwala ustawa; politycy, którzy mogą zalegalizować pieniądze z
    łapówek przekazanych im za granicą (np. w formie zapłaty za rzekome
    ekspertyzy); przestępcy piorący brudne pieniądze w restauracjach, hotelach,
    usługach, bo mogą od razu i za minimalną cenę wyprać duże kwoty; przyjaciele
    urzędników skarbowych udzielających rozgrzeszenia. Najkrócej: można się
    spodziewać nędznych wpłat do budżetu oraz poważnego wzmocnienia układów
    korupcyjnych i kryminalnych."