  • 1. Data: 2002-09-27 08:08:52
    Temat: abolicja a VAT
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Zgłaszam nieujawniony dochód, powiedzmy ze świadczenie usług lub
    sprzedaży towarów. Muszę opisać źródło tego dochodu. Płacę 12%. Ale co z
    VAT-em??? Jeśli była sprzedaż powinienem odprowadzić VAT, prawda?
    Abolicja nie dotyczy VAT-u. Więc kontrola, naliczanie wg stawki
    maksymalnej, odsetki...

    Tak to ma wyglądać, czy ustawa też puszcza w niepamięć niepłacenie
    VAT-u?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-09-27 09:37:28
    Temat: Re: abolicja a VAT
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Tak to ma wyglądać, czy ustawa też puszcza w niepamięć niepłacenie
    > VAT-u?

    NIE.
    Dostaniesz karę.

  • 3. Data: 2002-09-27 15:32:05
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

> [...]
    > maksymalnej, odsetki...
    >
    > Tak to ma wyglądać, czy ustawa też puszcza w niepamięć niepłacenie

    abolicja nie obejmuje dochodow uzyskanych z przestepstwa a .... czyz
    oszukiwanie skarbu panstwa nie nie jest przestepstwem??? Czy ktos zna
    jakies legalne przychody ktore ktos moglby ukrywac?? Kazdy dochod
    nieopodatkowany jest nielegalny.
    Obawiam sie ze to moze obrocic sie przeciwko tym ktorzy chca
    skorzystac z dobrodziestwa tej ustawy. W latach 40-tych byla juz akcja
    ujawniania sie zolnierzy i partyzantow AK. Zdecydowanej wiekszosci miimo
    pozornych gwarancji bezpieczenstwa nie wyszlo to na zdrowie
    zastanawiam sie czy nie zlozyc korekt zeznan rocznych za lata
    ubiegle i wykazac dochodow zerowych - odbierajac znaczne nadplaty podatku
    dochodowego a pozniej zglosic ze moje dochody za ten okres w rzeczywistosci
    byly o wiele wieksze i skorzystac z abolicji. Po wstepnym przeczytaniu
    ustawy wydaje mi sie ze cos takiego jest mozliwe i znow pieniazki zamiast
    przyjsc do kasy Panstwa znow z niej wyjda
    pozdrawiam
    WT

  • 4. Data: 2002-09-27 19:09:46
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Wydaje mi się (ale mogę się mylić), że o ile dobrze śledziłam losy projektu
    abolicyjnego to w pewnym momencie powstała obawa autorów, że ujawnienie
    nieujawnionych dochodów może pociągnąć za sobą sankcje w innych podatkach i
    zostało wyraźnie powiedziane, że nie będzie reperkusji innych. Zdaje się
    min.Ożóg wypowiadała się na ten temat. Chociaż projekt jest jeszcze cały
    czas projektem i to i owo może się zmienić (chociaż biorąc pod uwagę skład
    Senatu - nie będą atakować pomysłu swojego rządu).
    Graszka