  • 1. Data: 2007-12-26 23:24:24
    Temat: Samochód na firmę - kilka wątpliwosci
    Od: "Samek" <s...@p...onet.pl>

    Witam!!
    Za niedługo chce kupić auto. Jako,że tato ma firme dobrze byłoby, gdyby auto
    było własnością firmy. Z tego co mi wiadomo po kupnie auta(zarejestrowanego
    w Polsce) i rejestracji go na właściciela powinien on zostać wpisany do EŚT.
    Tu nasuwaja sie pytania: czy mogę być współwłaścicielem tego auta jeśli jest
    ono na firme? Czy podatek od umowy K-S można odliczyć czy trzeba go
    zapłacić? Czy od paliwa(w tym wypadku benzyna lub ew. gaz) może zostać
    odliczany podatek VAT? A teraz jesli chodzi o sprzedaż. Dajmy, że w trakcie
    użytkowania auta zrobiłem pare zmian. Kupiłem części na fakturę, no i jeśli
    to jest auto firmowe(osobowe) to tato odlicza również VAT, mam nadzieje,ze
    dobrze rozumie. Wiec jak to jest przy sprzedaży ? Auto zwiększą swoją
    wartość przez zakupione czesci? W takim wypadku przy sprzedaży płacimy
    podatek VAT? Z góry naprawde wielkie dzieki za odpowiedz !!

    Pozdrawiam !!
    Samek

  • 2. Data: 2007-12-26 23:34:45
    Temat: Re: Samochód na firmę - kilka wątpliwosci
    Od: "Samek" <s...@p...onet.pl>

    Aha... tato nie ma KPiR tylko jest na ryczałcie