  • 1. Data: 2005-01-01 17:24:18
    Temat: Samochod prywatny w firmie
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Czy mozna wliczyc do kosztow przeglad, lub zakupu czesci (np. opon)
    samochodu prywatnego uzywanego do celow firmy ? Wydaje mi sie ze tak, ale
    nie mozna przekroczyc stawki wyliczanej na podstawie przejechanych
    kilometrow w danym miesiacu - chyba jakies 0,76 zl za 1 km. Prosze o
    potwierdzenie czy mam racje.

    Patryk

  • 2. Data: 2005-01-02 14:33:45
    Temat: Re: Samochod prywatny w firmie
    Od: Sero <s...@e...pl>

    Patryk wrote:

    > Czy mozna wliczyc do kosztow przeglad, lub zakupu czesci (np. opon)

    Czy można np spisać umowę użyczenia samochodu na potrzeby firmy, w taki
    sposób żeby wszystkie koszty utrzymania pokrywała firma?
    http://www.prawo.ngo.pl/labeo/app/cms/x/72383 (na dole)
    Nie wiem tylko czy taką umowę można zawrzeć samemu ze sobą (Ty, jako osoba
    fiyczna i Ty, jako właściecieł firmy). Jeśli masz wspólnotę małżeńską, to
    może lepiej spisać umowę z drugą połową.

  • 3. Data: 2005-01-03 12:02:48
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    Mozna przekroczyc. Tylko do celow podatkowych bierzesz wartosc nizsza z EPP.
    pozdr.
    KJ

  • 4. Data: 2005-01-03 13:27:11
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > Witam
    > Czy mozna wliczyc do kosztow przeglad, lub zakupu czesci (np. opon)
    > samochodu prywatnego uzywanego do celow firmy ? Wydaje mi sie ze tak

    Jeżeli samochód który wykorzystujesz do celów prowadzenia DG nie figuruje w
    ewidencji środków trwałych - nie jest środkiem trwałym ważne jest aby
    prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu i na podstawie dziennych zestawień i
    pokonanych km w danym dniu rozliczać paliwo które tankujesz do samochodu.
    Mamy tu przykład:
    Kupiłeś paliwo za 100zł - 3 stycznia 2005r. - szukuje ci się wyjazd do klienta
    w ramach prowadzonej DG więc musiałeś zatankować i po załatwionej sprawie
    wpisujesz do EPP (ewidencja przebiegu pojazdu) trasę pokonaną czyli skąd -
    dokąd ile faktycznie przejechałeś km i również w ewidencji wydatków wpisujesz
    owe 100zł które wydałeś na paliwo. Przejechałeś 50km - tak wskazywał licznik
    więc wpisujesz przejechane km w odpowiedniej rubryce oraz ile wynosi stawka za
    1km.
    obowiązująące stawki na dzień dzisiejszy ( ulegają zmianom - nie trzymać się
    jednej i tej samej przez całe życie:))to:
    w zależności od pojemności
    do 900cm3 = 0,4894 zł
    powyżej 900cm3 = 0,7846 zł
    załóżmy że masz samochód o pojemności powyżej 900cm3 i przejechałeś 50km czyli
    50*0,7846= 39zł 23gr
    a więc za paliwo zapłaciłeś 100zł ale do kosztów zaliczysz sobie tylko 39zł
    23gr - pozostałej różnicy nie bierzesz pod uwagę

    ale
    > nie mozna przekroczyc stawki wyliczanej na podstawie przejechanych
    > kilometrow w danym miesiacu

    musiałbyś mieć bardzo nieekonomiczny samochód z niewiadomo jakim silnikiem
    żeby przekroczyć owe 0,7846zł za 1km - jeżeli chodzi o spalanie mieszanki
    paliwowej - ja bym taki od razu sprzedał - powiem ci że auto ciężarowe - np
    Kangurek lub Berlingo spalają niecałe 40gr na 1km - oczywiście w cyklu
    mieszanym także powinieneś troszkę zarobić jeżeli masz ekonomiczny silnik:)

    - chyba jakies 0,76 zl za 1 km.

    do 900cm3 = 0,4894 zł
    powyżej 900cm3 = 0,7846 zł

    pzdr jas

  • 5. Data: 2005-01-03 22:35:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, jas wrote:
    [...]
> [...]
    >+ pokonanych km w danym dniu rozliczać paliwo które tankujesz do samochodu.
    ^^^^^^
    Nie bić ale minor correction: "wydatki".
    Nie zapominając o innych wydatkach poza paliwem - od których
    (w odróżnieniu od paliwa) można odliczyć VAT :)

    >+ musiałbyś mieć bardzo nieekonomiczny samochód z niewiadomo jakim silnikiem
    >+ żeby przekroczyć owe 0,7846zł za 1km

    ...bo to nie ma być "za paliwo" !!!
    To ma być "na koszty samochodu" - w tym emulacja amortyzacji tudzież
    wydatki na remonty - reflektujesz na taki układ że komuś dasz do
    dyspozycji swój samochód - on będzie płacił za paliwo - a jak się
    zepsuje to ci go da "napraw bo na pojutrze znowu potrzebuję" ??
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)