  • 1. Data: 2007-07-21 15:47:48
    Temat: Samochód w działalności gosp.
    Od: "Mordimer" <m...@w...pl>

    Witam Grupowiczów

    Co jest korzystniejsze w przypadku zakupu nowego samochodu - zakup jako
    prywatna osoba z późniejszym wykorzystaniem samochodu do prowadzenia
    działalnośći czy też zakup na firme.
    Jestem zatrudniony na umowę o pracę, a działalność gospodarcza prowadzona
    jest w sezonie letnim. Stąd przychody generowane są tylko przez 2-3 miesiące
    w wysokości całkowitej 10k zł netto (jestem płatnikiem VAT).
    Czy w takim przypadku jest sens zakupu samochodu na firmę, czy coś zyskam
    przy takim poziomie dochodów. Czy też lepiej "na siebie" kupić samochód, a
    potem użytkowac go w firmie?

    Pozdrawiam,
    Mordimer

  • 2. Data: 2007-07-23 08:00:31
    Temat: Re: Samochód w działalności gosp.
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Mordimer" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Grupowiczów
    >
    > Co jest korzystniejsze w przypadku zakupu nowego samochodu - zakup jako
    > prywatna osoba z późniejszym wykorzystaniem samochodu do prowadzenia
    > działalnośći czy też zakup na firme.

    A na czym polega różnica?

  • 3. Data: 2007-07-23 09:24:52
    Od: "Mordimer" <m...@w...pl>

    > A na czym polega różnica?

    W sposobach odliczeń i rozliczeń zakupu i używania samochodu?

    Mordimer

  • 4. Data: 2007-07-23 10:24:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > W sposobach odliczeń i rozliczeń zakupu i używania samochodu?

    Nie - sposób zakupu NIJAK nie decyduje o tymże.
    Co więcej - jest dokładnie taki sam dla każdego przypadku, w którym
    kupującym jest jedna osoba fizyczna.