  • 1. Data: 2003-10-23 20:06:31
    Temat: Samochód z kratką - korzyści?
    Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl>

    Jako osoba fizyczna mam samochód z kratką konkretnie jest to osobówka
    zarejestrowana jako ciężarowy uniwersalny. Czy wnosząc go do firmy s.c. albo
    z o.o. mogę mieć dodatkowe korzyści z tego faktu?
    pozdrawiam
    Mietek

  • 2. Data: 2003-10-24 15:09:36
    Temat: Re: Samochód z kratką - korzyści?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, Mietek wrote:

    >+ Jako osoba fizyczna mam samochód z kratką konkretnie jest to osobówka
    >+ zarejestrowana jako ciężarowy uniwersalny.

    Ja tam wnikał nie będę, bo samochodologiem jestem słabym.
    Ale AFAIK "na dziś" obowiązuje to co wpisano do homologacji,
    a to co w dowodzie rejestracyjnym. Znaczy: IMHO - osobowy.

    >+ Czy wnosząc go do firmy s.c. albo
    >+ z o.o. mogę mieć dodatkowe korzyści z tego faktu?

    IMO:
    1. amortyzacja (przynajmniej częsci wartości)
    2. brak limitu "kilometrówki".

    Jak jest to *drogi* samochód i masz zamiar go zaniedługo
    sprzedać to "1." może się nie opłacać. IMO oczywiście ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-24 21:34:03
    Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl>

    > 1. amortyzacja (przynajmniej częsci wartości)
    > 2. brak limitu "kilometrówki".
    a czy osobówki nie mógłbym amortyzować?
    czy na osobówkę w firmie są limity km a na ciężarowy nie?
    pozdrawiam
    Mietek

  • 4. Data: 2003-10-25 11:37:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, Mietek wrote:

    >+ > 1. amortyzacja (przynajmniej częsci wartości)
    >+ > 2. brak limitu "kilometrówki".
    >+ a czy osobówki nie mógłbym amortyzować?

    Ależ powyższe uwagi dotyczą "osobówki" :)
    Amortyzujesz, ale jeśli jest to "drogi" samochód,
    to część ponad (zdaje się, nie pamiętam dokładnie)
    20.000 euro nie jest kosztem.

    >+ czy na osobówkę w firmie są limity km a na ciężarowy nie?

    Nie ma.
    A pod warunkiem że jest ŚT nie trzeba osobno limitować
    *kosztów* (kosztów kilometrami, a nie kilometrów jako
    takich :)) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-25 16:36:40
    Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl>

    > Ależ powyższe uwagi dotyczą "osobówki" :)
    > Amortyzujesz, ale jeśli jest to "drogi" samochód,
    > to część ponad (zdaje się, nie pamiętam dokładnie)
    > 20.000 euro nie jest kosztem.
    Mi chodzi o taką rzecz: auto jest osobowe ale w dow. rej. jest ciężarowy,
    tak jak pisałem z kratką, która mi nic nie daje poza tym, że nie mogę
    przekraczać granicy na niektórych przejściach. Najchętniej ściągnąłbym tę
    kratkę i przerejestrował auto na osobowy tym samym nie musiałbym się użerać
    z debilami na granicy :-(.
    Z drugiej strony nie jestem pewien czy obecny status samochodu nie ma jakiś
    dodatkowych atutów w stosunku do osobówki jeżeli chodzi o rozliczanie go w
    momencie gdyby był w firmie. Więc jak ściągać kratkę czy nie?
    pozdrawiam
    Mietek

  • 6. Data: 2003-10-25 17:59:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Oct 2003, Mietek wrote:

    >+ Mi chodzi o taką rzecz: auto jest osobowe ale w dow. rej. jest ciężarowy,

    Zastrzegam że samochodologiem jestem słabym.
    Ale AFAIR było tak:
    - wszyscy "rejestrowali z kratką na ciężarowy"
    - któryś US się zorientował że ma być homologacja, a wpis w DR
    nie jest decydujący, łupnął podatnika - i wygrał przed NSA
    - ...poszła lawina "podważeń" odliczania VAT
    - MF w ramach "zaufania do podatnika", niezgodnie z "właściwym"
    prawem :) wydał interpretację że *dotychczasowe* uznania
    "za ciężarówkę" należy odpuścić.

    Ale AFAIK *nowych* "uznań" to *nie* dotyczy !
    Możesz przejrzeć sobie groups.google (-> "zaawansowane")
    dyskusje nt. "ciężarowy ciężarówka" itp ?
    Pomocnym hasłem będzie "bezspornie ciężarowy" :)
    [...]
    >+ Najchętniej ściągnąłbym tę
    >+ kratkę i przerejestrował auto na osobowy

    A tak się da ?
    Na podstawie czego ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-26 19:13:23
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > A tak się da ?
    > Na podstawie czego ?

    Da się.Wymyślili teraz taką furtkę

    Cytat z grupy pl.misc.samochody:

    "Wizyta w urzędzie miejskim w wydziale komunikacji - wzięcie skierowania i
    demontaż kratki w stacji diagnostucznej - do 100 pln - zaświadczenie i
    przegląd (diagnosta!) - tu nie mam pewnosci ale płacisz za przegląd też nie
    więcej niż 100 pln - z powrotem lecisz do UM WK z zaświadczeniem -
    rejestracja ponowna jako osobowy próbne blachy itp. - koszty to do 200 pln.
    Aha - tak było w MOIM pzypadku ;-) "

    Mój znajomy też przerabiał i to skutecznie
    Podobnież Prawo o Ruchu Drogowym dało taką możliwość.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 8. Data: 2003-10-27 17:48:22
    Od: "bob" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Mietek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    albo
    > z o.o. mogę mieć dodatkowe korzyści z tego faktu?

    Tak, np. stać w kolejce z tirami na przejściach granicznych, korzystać z
    zakazu wjazdu samochodów ciężarowych na niektóre osiedla, problemy z
    odsprzedażą takiej ciężarówki dla osoby fizycznej i tym podobne atrakcje.

  • 9. Data: 2003-10-27 18:02:17
    Temat: Re: Samochód z kratk? - korzy?ci?
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 27 Oct 2003 18:48:22 +0100, w <bnjlun$sic$1@atlantis.news.tpi.pl>, "bob"
    <b...@o...pl> napisał(-a):

    > korzystać z
    > zakazu wjazdu samochodów ciężarowych na niektóre osiedla,

    Nie jest to prawdą.

    ?

  • 10. Data: 2003-10-29 13:57:04
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Tak z rozpędu zapytam OT: czy samochód ciężarowy może parkować na chodniku w myśl
    kodeksu drogowego?
    JaC