  • 1. Data: 2006-07-09 07:05:16
    Temat: Samochod z odliczeniem VAT - pandeka/hardtop
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam

    Takie mnie naszly watpliwosci.
    Z pelnym odliczeniem VAT mamy do czynienia, gdy min. auto posiada
    "otwarta przestrzen ladunkowa".
    Tu wszystko jasne. Pytanie: czy "otwarta przestrzen ladunkowa" moze byc
    zakryta plandeka? Czy nadal miesci sie w definicji?
    Idac dalej sa samochody chocby terenowe, ktore posiadaja hardtop.
    Plastikowa nakladka na "otwarta przestrzen ladunkowa".
    Hardtop jest przykrecany do nadwozia, tak ze jest latwosciagalny.
    Konstrukcyjnie auto zapewnia "otwarta przestrzen ladunkowa".

    Jak byscie rozumowali w tym temacie?

    Chyba, ze auto z plandeka nie spelnia wymagan dot. odliczenia VAT, w co
    osobiscie watpie. Ale ja sie moge mylic, bo w przeciwienstwie do
    ustawodawcy posluguje sie elementarna logika ;)

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 2. Data: 2006-07-09 11:47:04
    Temat: Re: Samochod z odliczeniem VAT - pandeka/hardtop
    Od: jakusa <c...@h...com>

    Cześć,

    Oprócz warunku otwartej przestrzeni ładunkowej, można też odliczyć VAT
    od samohodów, spełniających inne warunki, np. przedział pasażerski
    konstrukcyjnie oddzielony o przestrzeni ładunkowej lub długość
    przestrzeni bagażowej liczonej jakoś tam dłuższa od przedziału
    pasażerskiego...

    Ja bym najpierw sprawdził, czy nie spełniam innych warunków, a potem
    zastanawiał się nad tym hardtopem, jako dyskusyjny.

    Pozdrawiam,

    Jakusa