  • 1. Data: 2006-07-09 07:53:15
    Temat: przelew na konto a podatki
    Od: "Bartek" <b...@w...pl>

    Witam !

    Znajomy jest mi winien ok. 5tys zl za pewna przysluge. Przelal mi juz tysiac
    zl z konta firmowego na moje konto prywatne. Czy on mogl bez rozliczania
    tego tak po prostu przelac mi pieniadze z konta firmowego, czy najpierw
    powinien przelac sobie na konto prywatne,a pozniej do mnie? I czy ja musze
    od tego odprowadzic jakis podatek? Czy jesli powiedzialbym ze to zwrot
    dlugu, darowizna itp. to musze placic od tego podatek? Nie jestesmy rodzina.
    Jesli chodzi o pozostala kwote 4 tysiecy to:
    1) moze przelewac bez obaw z konta firmowego?
    2) przelewa na konto prywatne i pozniej do mnie?
    3) przesyla reszte poczta i listonosz daje mi pieniadze do reki.

    W ktorym z wypadkow moga byc z tego problemy i czy w ktorejs z opcji bede
    musial placic od tego jakis podatek.
    Dziekuje za odpowiedzi
    Bartek

  • 2. Data: 2006-07-09 12:21:40
    Temat: Re: przelew na konto a podatki
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 2) przelewa na konto prywatne i pozniej do mnie?

    IMHO to jest najlepszy sposob. W przypadku firmowego tez to spokojnie
    moznaby jakos wytlumaczyc i obronic - oczywiscie dobrze by bylo, gdyby tytul
    przelewu napisany byl sensownie... - ale po co sie tlumaczyc, jak mozna
    sobie spokojnie wykonac przelew z konta osobistego?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-07-09 17:27:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bartek wrote:
    > Znajomy jest mi winien ok. 5tys zl za pewna przysluge.

    Jeśli tylko od tej opcji opłacono wszystkie podatki,
    to sposób zapłaty nie ma znaczenia.

  • 4. Data: 2006-07-09 21:08:09
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Jeśli tylko od tej opcji opłacono wszystkie podatki,
    > to sposób zapłaty nie ma znaczenia.

    Ej no - moze to byla czynnosc, nie mogaca byc przedmiotem prawnie skutecznej
    umowy i zadne podatki nie naleza sie!!!!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-07-09 21:29:18
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote:

    > Ej no - moze to byla czynnosc, nie mogaca byc przedmiotem prawnie skutecznej
    > umowy i zadne podatki nie naleza sie!!!!

    Usługi seksualne? :)

    P.

  • 6. Data: 2006-07-09 23:08:14
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Usługi seksualne? :)

    Na przyklad. Albo przekazanie korzysci materialnej w zamian za zwrot
    bezprawnie zabranej rzeczy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-07-10 06:22:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

    > Na przyklad. Albo przekazanie korzysci materialnej w zamian za zwrot
    > bezprawnie zabranej rzeczy.

    Jeśli tylko od tej opcji opłacono wszystkie NALEŻNE podatki,
    to sposób zapłaty nie ma znaczenia.

  • 8. Data: 2006-07-14 23:28:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jul 2006, cef wrote:

    > Jeśli tylko od tej opcji opłacono wszystkie NALEŻNE podatki,
    > to sposób zapłaty nie ma znaczenia.

    CEF, SDD najwyraźniej nawiązuje do BEZPRAWNEJ czynności.
    Kradzież nie jest opodatkowana, tak dla przykładu. No powiedzmy
    kradzież nie pasuje (bo zlecający przelew robi to sam).
    Złożenie okupu też nie jest opodatkowane i już lepiej pasuje.
    Znaczy masz rację ale piszesz na inny temat niż SDD, a przynajmniej
    mi tak wychodzi :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)