  • 1. Data: 2007-01-16 16:25:27
    Temat: Samochod z zagranicy-amortyzacja czy kilometrowka
    Od: <r...@n...pl>

    Witam,

    prowadze jednoosobowa dzialalnosc gosp.
    Kupilem auto w Niemczech (osobowy Van).

    Nie wiem czy wziac rachunek na firme i auto amortyzowac (musze wtedy
    zaplacic 22 % Vatu od faktury zakupu) czy tez kupic prywatnie (nie płace 22
    % Vat'u)
    i rozpisywac kilometry.

    Co radzicie ?

    Poza tym moja ksiegowa mowi, ze raczej nie moge korzystac z 2,5 rocznej
    amortyzacji - bo to przywilej tylko baaaaardzo obciązonych aut.

    Przy sprzedaży auta też musiałbym zapłacić podatek dochodowy i wykazać Vat.

    Czy jest jakieś optymalne rozwiązanie ?

    Arexx