  • 11. Data: 2003-04-03 22:24:30
    Temat: Re: Składka na UZ od września ?
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###
    > Tak, tylko chodziło mi o płacenie od owej podstawy *wyłącznie*
    > składki chorobowej ! Takie pytanie padało, na ogół opinie były
    > że "nie bardzo" - a tu ustawodawca funduje nam pokazówkę że
    > owszem, nie ma przeciwwskazań żeby podstawy były różne...

    art. 20 UoSUS
    1. Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie chorobowe oraz
    ubezpieczenie wypadkowe stanowi podstawa wymiaru składek na
    ubezpieczenie emerytalne i ubezpieczenia rentowe, z zastrzeżeniem ust. 2
    i ust. 3.
    2. Przy ustalaniu podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie chorobowe
    oraz ubezpieczenie wypadkowe nie stosuje się ograniczenia, o którym mowa
    w art. 19. ust.1
    3. Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenie chorobowe osób, które
    ubezpieczeniu chorobowemu podlegają dobrowolnie, nie może przekraczać
    miesięcznie 250% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim
    kwartale. Kwotę tę ustala się miesięcznie poczynając od trzeciego
    miesiąca kwartału kalendarzowego na okres 3 miesięcy na podstawie
    przeciętnego wynagrodzenia z poprzedniego kwartału, ogłaszanego dla
    celów emerytalnych.

    > ...od podstawy 5kzł ? ;>

    tym bardziej ;)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 12. Data: 2003-04-03 22:26:07
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###
    > ...no to przezornie wziąłem mniej niż średnia i pomnożyłem
    > przez 2,5 :) Mieści się, pytanie jak ZUS zareaguje jeśli
    > ktoś spróbuje złożyć deklarację z 3 podstawami:
    > 1. dla emerytalnych, rentowych, FP...: 60% "średniej"
    > 2. dla zdrowotnej: 75% "średniej"
    > 3. dla dobrowolnego chorobowego: 250% "średniej"...

    kase pewnie przyjmie, chorobowe wypłaci od 60% 'średniej'

    > IMHO ustawodawca mógł strzelić gola ZUSowi :]

    ale miał fuksa ;)

  • 13. Data: 2003-04-03 22:57:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, hADeSik wrote:
    [...]
    >+ art. 20 UoSUS
    >+ 1. Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie chorobowe oraz
    >+ ubezpieczenie wypadkowe stanowi podstawa wymiaru składek na
    >+ ubezpieczenie emerytalne i ubezpieczenia rentowe, [...]

    Acha. THX !

    pzdr, Gotfryd