  • 1. Data: 2003-04-02 07:43:23
    Temat: ulga remontowa raz jeszcze
    Od: "Eliza" <e...@l...pl>

    Witam i prosze o pomoc.
    Podpisałam z developerem umowe na kupno mieszkania. Klucze otrzymam w
    czerwcu, a akt notarialny z przeniesieniem własności na mnie dopiero pod
    koniec roku.
    I teraz pytanie, czy materiały które zakupię na wykończenie mieszkania
    (kafelki, parkiety itp), będę mogła odliczyć w ramach ulgi remontowej.
    Gdzies wyczytałam i nie wiem czy jest to prawda, że:
    - przy nowych mieszkaniach nie jest to remont więc nie można odliczyć
    - można odliczać tylko wówczas kiedy się ma akt własności, czyli ok. 4
    miesięcy po odbiorze.

    Będę wdzięczna za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
    Elżbieta

  • 2. Data: 2003-04-02 07:53:09
    Temat: Re: ulga remontowa raz jeszcze
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 2 Apr 2003 09:43:23 +0200, "Eliza" <e...@l...pl> wrote:

> [...]
    >- przy nowych mieszkaniach nie jest to remont więc nie można odliczyć
    >- można odliczać tylko wówczas kiedy się ma akt własności, czyli ok. 4

    Na pewno przeczytane w Gazecie Prawnej ;)

    Tak zwana ulga remontowa w przepisach ma miano "na remont i
    modernizację". Czy wykończenie nowego mieszkania nie jest
    modernizacją?
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 3. Data: 2003-04-02 08:44:41
    Od: "Eliza" <e...@l...pl>

    A co z własnością mieszkania, jestem właścicielem dopiero po otrzymaniu aktu
    notarialnego, czyli przez 4 miesiace od momentu odbioru kluczy nie mogę nic
    kupować ?

  • 4. Data: 2003-04-02 11:46:58
    Temat: Re: Re: ulga remontowa raz jeszcze
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 2 Apr 2003 10:44:41 +0200, "Eliza" <e...@l...pl> wrote:

> [...]
    >notarialnego, czyli przez 4 miesiace od momentu odbioru kluczy nie mogę nic

    W dzisiejszej rzeczpospolitej jest dodatek jak się rozliczyć i tu jest
    taki przykaład z którego wynika, że do momentu zasiedlenia czyli jak
    wyjaśniają eksperci z departamentu podatków bezpośrednich MF do
    momentu faktycznego zamieszkania jest to wykończenie mieszkania a więc
    ulgi remontowej nie ma.
    A więc liczy się faktyczne zamieszkanie, nie akt notarialny.Musisz
    zamieszkać w mieszkaniu przed dokonaniem wydaktów i mieć na to jakiś
    dowód.
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 5. Data: 2003-04-05 18:05:29
    Od: botwinka <b...@o...pl>

    On 2003-04-02 13:46, Użytkownik s...@s...pl napisał:
> [...]

    CIACH

> [...]
    > A więc liczy się faktyczne zamieszkanie, nie akt notarialny.Musisz
    > zamieszkać w mieszkaniu przed dokonaniem wydaktów i mieć na to jakiś

    CtrlC + CtrlV post 21-03-2003

    > "Z ulgi remontowej może skorzystać odbiorca nowego lokalu - nawet bez
    aktu własności, o ile jednak w umowie z deweloperem przewidziano
    przekazanie lokalu w użytkowanie przed wydaniem aktu własności. Takie
    wyjaśnienie uzyskaliśmy z Ministerstwa Finansów."

    CIACH

    > Ja rozmumiem ustawe - tyle ze pozostaje metne pojecie "tytułu prawnego"

    Od jakiegoś czasu Izby Skarbowe mają obowiązek wystawiać swoje
    orzecznictwo na www, zatem za:

    http://www.iskrakow.krak.pl/Html/pliki/wyjasnienia-p
    liki/pit/PD.1a.%20415.47.02.pdf

    oraz

    http://www.izba-skarbowa.waw.pl/Frames.htm
    archiwum pod. doch od osób fizycznych, pyt. 20

    za taki tytuł uważa się m.in.; - akt własności budynku lub lokalu
    mieszkalnego; - umowę użyczenia; - umowę najmu lub dzierżawy; -
    przydział lokalu (decyzja).
    [...]
    i dalej:
    [...]umowa z inwestorem o wybudowanie lokalu. Jeżeli powyższa umowa
    zawiera klauzulę, że inwestor zobowiązuje się udostępnić lokatorowi
    mieszkanie bezpośrednio po jego wybudowaniu, a przed ustanowieniem
    odrębnej własności lokali - to umowa ta stanowi tytuł prawny, o którym
    mowa w powołanym na wstępie przepisie. Ponadto - gdy umowa o budowę
    lokalu mieszkalnego nie przewiduje oddania lokatorowi mieszkania przed
    ustanowieniem na jego rzecz odrębnej własności, ale do przekazania
    lokalu dochodzi na podstawie innej umowy zobowiązującej przyszłego
    użytkownika do m.in. ponoszenia kosztów eksploatacji lokalu, to należy
    uznać, że w takim przypadku podatnik także posiada tytuł prawny do
    zajmowanego lokalu

    resztę wygooglaj
    --
    Pozdrawiam Botwinka