  • 1. Data: 2003-10-27 09:07:04
    Temat: Składka zdrowotna ZUS płatna w nieskończoność
    Od: "Air Lord" <a...@o...pl>

    Prowadzę 2 X DG na podstsawie jednego wpisu do ewidencji .
    Tzn. (osoba fizyczna prowadząca DG i wspólnik SC)
    w spółce cywilnej. Płace skłądke zus na 51,52,53 zawsze w granicach tych
    600,00 zł
    obliczonej z tych najniozszych kwot
    Złozyłem pismo do zus o wydanie zaświadczenia o niezaleganiiu
    ze składkami ZUS.
    Dzisiaj rano zadzwoniła do mnie Pani z ZUS i poinformowała mnie ze zmienione
    zostały podobno od kwietnia br przepisy odnośnie składki zrdowotnej.
    I że musze ją płacić podwójnie !!!????!!!???
    Przecież jest to jeden wpis do DG.

    Acha. Mój wspólnik też prowadzi drugą działalnośc poza SC i zus mu wydał
    zaświadczenie.

    Proszę o pomoc.
    AirLord

  • 2. Data: 2003-10-29 21:50:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Oct 2003, Air Lord wrote:

    >+ Prowadzę 2 X DG na podstsawie jednego wpisu do ewidencji .
    >+ Tzn. (osoba fizyczna prowadząca DG i wspólnik SC)
    [...]
> [...]
    >+ zostały podobno od kwietnia br przepisy odnośnie składki zrdowotnej.
    >+ I że musze ją płacić podwójnie !!!????!!!???

    Zeznaję że:
    - pamiętam iż "coś było", czyli nic pewnego
    - w ustawie o ubezpieczeniu zdrowotnym jest INNY zapis, niż
    w ustawie o ubezpieczeniu społecznym ! Mianowicie w ub. społ.
    mowa jest o "tytułach" (ubezpieczenia), zaś:
    http://www.kasa-chorych.gov.pl/prawo/ustawa_puz.htm
    mamy:
    +++++
    Art. 22
    Jeżeli ubezpieczony uzyskuje przychody z więcej niż jednego Ÿródła,
    składka na ubezpieczenie zdrowotne jest opłacana od wszystkich tych
    przychodów, dla których podstawa wymiaru składki jest okreœlona w art. 21.
    ----

    "Źródła", nie "tytułu".
    Nie jestem "specjalistą od ZUS" ale może tychże specjalistów
    pobudzę :)

    >+ Acha. Mój wspólnik też prowadzi drugą działalnośc poza SC i zus mu wydał
    >+ zaświadczenie.

    A może płacił składki ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-29 22:38:15
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | [...]

    Niestety tak.

    Gotfrydzie, przepraszam za odpowiadanie na Twój post, zamiast na przedpiścy,
    ale wynalazek Billa mi trochę ześwirował i nie widzę części postów (nie chce
    mi się subskrybować od nowa grupy:-)).

    Andrzej K.