  • 1. Data: 2002-05-22 20:51:13
    Temat: Służba?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    choć brzmi może śmiesznie, ale ma przełożenie na rzeczywistość: Jak
    legalnie zatrudnić służącą? Relacja umowy-zlecenia może być tylko
    (ZTCW) pomiędzy firmą a osobą fizyczną. A jak rozwiązać układ
    os.fizyczna<->os.fizyczna?

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-05-22 21:38:01
    Temat: Re: Służba?
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > legalnie zatrudnić służącą? Relacja umowy-zlecenia może być tylko
    > (ZTCW) pomiędzy firmą a osobą fizyczną. A jak rozwiązać układ
> [...]

    może być umowa o pracę
    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2002-05-23 21:52:49
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik ktp <k...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ach36g$2rmr$...@p...acn.pl...

    > może być umowa o pracę
    > pozdr
    > KTP

    Podobnie z dozorcą domu. Osoba fizyczna nie prow. DG może takich zatrudnić.
    I jeszcze ogrodnika :)

    WS

  • 4. Data: 2002-05-24 22:09:29
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 23 May 2002 23:52:49 +0200), "Wojciech
    Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Podobnie z dozorcą domu. Osoba fizyczna nie prow. DG może takich zatrudnić.
    >I jeszcze ogrodnika :)

    A jakąś podstawę prawną masz? No a co, jak nie chcę na umowę o pracę,
    a chwilowo? Np. sąsiada do przekopania ogródka?

  • 5. Data: 2002-05-25 08:28:06
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 May 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ A jakąś podstawę prawną masz? No a co, jak nie chcę na umowę o pracę,
    >+ a chwilowo? Np. sąsiada do przekopania ogródka?

    Umowa o pracę może być "chwilowa" :) (zajrzyj do KP !), czyli
    "na czas wykonania pracy". Niestety płacisz za czas kopania
    a nie za przekopanie :>, bo umowa o dzieło to nie będzie :]
    Pełna zgoda że "wynajmowanie ludzi przez ludzi" z grubsza
    biorąc uregulowane nie jest :(, a sugestia że "w takim razie
    państwo po cichu popiera szarą strefę i należy korzystać"
    jest IMO błędna: zawsze będzie można (w przyszłości) się
    przyczepić :(

    Pozdrowienia, Gotfryd