  • Data: 2009-12-07 18:31:27
    Temat: Socjalne - talony i podatek.
    Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Które rozwiązanie jest prawidłowe.

    1) Pracownik dostaje bon w wysokości 100 zł. Pracownik wpłaca 18 zł podatku
    do zakładu. Zakład przelewa do US.
    Na pit 11 dochód wykazany to 100 a podatek 18
    2) Pracownik dostaje bon w wysokości 100 zł. Zakład przelewa podatek-18 zł
    do US z konta funduszu socjalnego.
    Na pit 11 dochód wykazany to 100 a podatek 18

    Oczywiście w obydwu przypadkach założenia są takie same a więc socjalne jest
    powyżej kwoty 380 czyli opodatkowane i pierwszy próg podatkowy.
    Do dziś wydawało mi się logiczne stosowanie sposobu 1, ale spotkałem zakład
    który stosuje sposób 2. I są pewni że dobrze robią

    --
    PawełJ