    From: "Tysia" <t...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Spadek - wklad mieszkaniowy
    Date: Thu, 2 Dec 2004 20:18:30 +0100
    Sender: t...@b...pl@serwer.tvgawex.pl

    Witam

    Mam taki problem. W styczniu zmarla moja mama. W spadku zostalo tylko
    mieszkanie lokatorskie z kredytem( zaciagniety na budowe bloku przez
    spoldzielnie, splacany co miesiac wraz z czynszem). Sam kredyt wynosi jakies
    46 tys. zl. Bylam dzis w urzedzie skarbowym i powiedziano mi, ze zaplace
    wysoki podatek(cos kolo 2 tys. zl) bo spoldzielnia wyliczyla wklad na 48%
    wartosci rynkowej mieszkania. Spadku nie odziedziczylam sama tylko z bratem
    ale on ma 18 lat i jest na moim utrzymaniu( ma tylko skromna rente
    rodzinna). Jestem jego opiekunem prawnym. Nie mam tyle pieniedzy aby
    zaplacic US tyle podatku. Jedynie pozostalo mi sie zadluzyc. Chcialabym sie
    dowiedziec czy istnieje jakakolwiek mozliosc umozenia lub czegos podobnego
    tego podatku? Jesli tak to gdzie sie zglosic?
    Jesli to wazne to caly wklad mieszkaniowy nie pokrywa nawet w calosci samego
    zadluzenia mieszkania.

    Pozdrawiam

    Tysia