  • 21. Data: 2003-09-20 18:39:23
    Temat: Re: Re[2]: Sprawdźcieproszę - Kto ma wirusa?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2003, _Mark_ wrote:

    >+ Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał [...]
    >+ > Ten wirus jest nieszkodliwy, dla kogoś kto przestrzega
    >+ > zasady : nie otwierać
    >+ > nie zamówionych załączników:-)
    >+
    >+ No to przeczysz sam sobie,

    Nie sądzę.
    Nic nie pisał o mimowolności otwierania ;) - *nie otwierać* :)

    >+ abyś komuś kuku nie narobił.
    >+ Na stronie MKS, którą podawałeś jest napisane i nie bez racji:
    >+
    >+ "Dodatkowo robak wykorzystuje znany błąd w programie Microsoft Outlook

    ...przecież od zawsze piszę że za to (używanie ooopslooka)
    powinna być kara niezaleznie od tego czy się już wyrządziło
    szkodę, tak jak za posiadanie broni bez zezwolenia ;) !
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    PS: nijak zrozumieć paru rzeczy nie mogę; np. manii
    posyłania zbiorów spakowanych do "samorozpakowujących
    się" archiwów (.EXE). Jakby mało ludzi problemów mieli.
    Ale to było tak OT, niezależnie od NTG dyskusji, dla jasności :)

  • 22. Data: 2003-09-20 18:45:35
    Temat: Re: Sprawdźcie proszę - Kto ma wirusa?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2003, Andrzej R. wrote:

    >+ Proponuję niezainfekowanym zablokowanie dostępu do siebie : Narzędzia >
    >+ reguły wiadomości > poczta , wstawić w "Od" i w "Temat" trochę
    >+ odpowiednich słów i polecenie "usuń z serwera". I święty spokój.

    Tia... I potem zęby w ścianę: "przecież posłałem" - "nie doszło",
    "ale nie mam informacji o braku serwera/błedzie adresu" !
    Cut & paste z wyciągu (pine, sortowane po rozmiarze):
    ++++++++++++
    N 321 Sep 20 Internet Email Del (146K) Error Letter
    N 322 Sep 20 postmaster (146K) Abort Advice
    N 323 Sep 20 Net Message Delive (146K) undelivered mail
    N 324 Sep 19 network email syst (146K) Undelivered Mail
    N 325 Sep 19 MS Network Email D (147K) Undeliverable Message: Returned
    To Ma
    N 326 Sep 19 Network Email Stor (147K) Returned Mail: Returned To
    Mailer
    N 327 Sep 18 Message Delivery S (147K) Returned Message Returned To
    Sender
    N 328 Sep 19 Postmaster (147K) Abort Announcement
    N 329 Sep 20 Network Message Se (147K) undelivered message: user
    unknown
    N 330 Sep 19 MS Net Email Stora (147K) Returned Message User unknown
    N 331 Sep 19 Administrator (147K) Message
    N 332 Sep 19 MS Customer Servic (159K) Latest Network Upgrade
    N 333 Sep 20 Microsoft Internet (159K) Newest Net Critical Update
    N 334 Sep 19 Microsoft Corporat (159K) New Microsoft Upgrade
    N 335 Sep 20 MS Corporation Int (159K) New Critical Update
    N 336 Sep 19 Microsoft Corporat (159K) Internet Patch
    N 337 Sep 19 Internet Security (159K) Newest Pack
    N 338 Sep 19 Microsoft (159K)
    N 339 Sep 19 Internet Security (159K)
    N 340 Sep 19 MS Corporation Sec (159K) latest update
    --------

    "update", "pack", "microsoft" można wyciąć. Ale jak widać
    to tylko ułamek z "propozycji" :|

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2003-09-20 18:47:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2003, Uncle Davey wrote:
    [...2 strony cytatu...]
    [...uwaga, będzie dopisany tekst:...]
    >+ Miedzy czasem widzialem ten problem rowniez na 'amerykanskich' grupach.
    [...koniec tekstu...]

    Ja ze standardowym pytaniem: bierzesz udział w konkurencji
    "pisanie przykładowych postów łamiących netykietę" ?
    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 24. Data: 2003-09-20 19:34:18
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "_Mark_" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to przeczysz sam sobie, abyś komuś kuku nie narobił.

    Zauważ, że aby robak zrobił szkodę, ten "pierwszy raz" musisz go
    zainstalować !!!!
    Jak go usuniesz razem z e-mailem bez uruchamiania pliku załącznika, nic ci
    nie zrobi.

  • 25. Data: 2003-09-20 20:04:37
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zauważ, że aby robak zrobił szkodę, ten "pierwszy raz" musisz go
    > zainstalować !!!!

    Jeszcze raz: _wcale_ja_nie_muszę_instalować_, żle skonfigurowany outlook
    (tzn. wyświetlający po uruchomieniu pierwszą odebraną wiadomość
    w okienku podglądu) i nie posiadający łatki Q290108, zrobi to z powodzeniem
    za mnie.

    pzdr.

  • 26. Data: 2003-09-20 20:16:34
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

  • 27. Data: 2003-09-20 20:28:29
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    > powodzeniem

    Sam się dziwię, skąd tyle ofiar kiedy to takie proste ;)
    Dodam jeszcze jedną radę (dla twardzieli) pocztę można
    czytać telnetem :-))

    pzdr.

  • 28. Data: 2003-09-20 20:41:32
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Gabriela" <g...@a...waw.pl> wrote in message
    > ponieważ otrzymuję je na konto ktore żona wykorzystuje tylko do
    > kontaktów z tą grupą.

    ROTFL :))))))))))))))

    może kolega/koleżanka poczyta trochę w sieci o automatach przeczesujących
    grupy dyskusyjne :)
    już nawet darmowe niusy onetu (niusy.onet.pl) proponują dodanie wstawki
    antyspamowej do adresu e-mail

    trzeba być naprawdę naiwnym, aby podawać na grupie jawnie adres i dziwić
    się, że otrzymuje się na ten adres tysiące spamu :))))

    aby była całkowita jasność
    proponuję, aby kolega/koleżanka w swoim programie pocztowym ( The Bat!
    (v1.60c) Personal) wpisała zamiast prawdziwego adresu e-mail wpisała
    g...@a...tOwaw.pl

    i jak już piszę o bezpieczeństwie, to proponuję również stosować firewalla -
    nawet jeśli to połączenie modemowe (pn152.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl) to
    będzie bezpieczniej - ja mam na firewallu ok 60 prób połączenia na porty
    135, 137 itp. w ciągu godziny - nikt nie chce się włamać, ale skanują to
    automaty i jak trafią na dziurę to właściciel takiego automatu buszuje po
    komputerze :)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 29. Data: 2003-09-20 20:51:40
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Sam się dziwię, skąd tyle ofiar kiedy to takie proste ;)

    Zgadzam się!
    przytoczony news był odpowiedzią m.in. dla mnie.

  • 30. Data: 2003-09-20 22:02:35
    Od: "Uncle Davey" <n...@j...com>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > Ja ze standardowym pytaniem: bierzesz udział w konkurencji
    > "pisanie przykładowych postów łamiących netykietę" ?

    Prosze nie badz analnym.

    Uncle Davey, napewno sa lepsze sposoby przywitania nowego grupowicza.