    From: "Marek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaż auta przed upływem 6 miesięcy
    Date: 30 Jan 2006 10:24:13 +0100

    Kupiłem auto za granicą. Nie jest to samochód moich marzeń, lecz kupiłem bo
    auto potrzebne mi do pracy. Chciałbym je jak najwcześniej sprzedać, jak znajomy
    (handlarz) trafi to czego szukam. Słyszałem, że jest problem ze sprzedażą przed
    upływem 6 miesięcy, należy odprowadzić podatek 19%, ewentualnie VAT, jeżeli US
    tak uzna.Prowadzę działalność gospodarczą ale związaną z branżą informatyczną,
    nie wiem czy to ma jakieś znaczenie w tym przypadku. Auto kupiłem dośc tanio ze
    względu na lekkie uszkodzenia.Chciałbym też je tanio sprzedać, byle szybko
    znaleźć amatora.Czytałem wątek,że US może mi naliczyć podatek od kwoty rynkowej
    za auto co nijak by się miało do rzeczywistości (auto powypadkowe- brak
    poduszek, kupione po okazyjnej cenie). Co o tym sądzicie, czekać te 6 miesięcy
    aby mieć mniej problemów ?

    Pozdrawiam
    Marek