  • 11. Data: 2005-10-17 11:12:06
    Temat: Re: Sprzedaż domeny internetowej a PCC i PIT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Oct 2005, Slayer wrote:

    > wszystko ładnie opisał Sz.P. Gotfryd ;-)
    > ja dodam tylko że PCC nie 2 a 1% wynosić będzie ;-P

    Łoooops ! Thx za czujność :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-10-17 11:30:18
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 17-10-2005 01:51, Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

> [...]

    Ale tak się zacząłem zastanawiać i w zasadzie jestem w
    > kropce ;-) Analogia do umowy o dzieło wykonywane przez vatmana?

    aaaa???mozesz jasniej??

    chodzi o to, co ma zrobic nabywaca, zakupujac domene dla siebie, poza
    dzialalnoscia?? tak???

    to moim zdaniem to samo, co z faktura za pieluchy dla dziecka
    ale moglam zle zrozumiec

  • 13. Data: 2005-10-17 11:40:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Oct 2005, gonia wrote:

    > nie prowadzaca dg - moim zdaniem umowa kupna-sprzedazy dla wszystkich jest
    > wystarczajacym dokumentem

    ...zawarcia umowy...

    > ( z potwierdzeniem zaplaty - na umowie badz wg oswiadczenia)

    Dobrze wiesz że w mojej opinii dowód zapłaty plus umowa ujdzie
    ale właśnie kolejność trzeba wtedy odwrócić. I z zastrzeżeniem
    dopisanym na końcu.

    Najlepiej pokazuje to przypadek (niedopuszczalne w rzeczywistej
    umowie inicjały i braki formalne adresu, nr dokumentu tożsamości
    itp. wprowadzone dla uproszczenia) taki:

    +++
    UMOWA
    zawarta 20.II.2005
    J.Nowak i A.Kowalski oświadczają iż zawierają umowę sprzedaży
    której przedmiotem jest używana lodówka zgodnie wyceniona
    na 400 zł będąca własnością J.Nowaka.
    J.Nowak oświadcza że jest właścicielem i przedmiot sprzedaży
    nie ma wad prawnych.
    A.Kowalski jako nabywca zobowiązuje się do obioru przedmiotu
    sprzedaży na własny koszt. Ze względu na przeznaczenie
    towaru do dalszej odsprzedaży w ramach DG A.Kowalski
    jest zobowiązany do rozliczenia PCC
    +++
    Protokół
    31.III.2005
    A. Kowalski oświadcza iż odebrał lodówkę stanowiącą przedmiot
    umowy z 20.II.2005 bez zastrzeżeń - sprawdzono że działa.
    +++
    KWIT KASOWY
    1.IV.2005
    Zapłatę za lodówkę wg umowy z dn 20.II.2005 odebraną
    wczoraj przez A.Kowalskiego otrzymałem.
    ---

    Akurat nie celuję w rozważania czy dopisanie jednego
    słowa i jednej wartości znacząco zmieniłoby stan prawny
    (utrudniając *ten* przypadek - nie zawsze tak się da),
    ideę co można sobie zrobić z umową w kontekście uznania
    jej przez NABYWCĘ za KUP można sobie na powyższym
    przykładzie dośpiewać (bo dlaczego z SAMEJ innej umowy,
    bez potwierdzenia przekazania i przepływu kasy miałoby
    co innego wynikać).

    Maddy coś pisywała o zwijaniu w trąbkę i rozważaniach
    nt. czopków... ;) (po prawdzie przy innych tematach,
    ale taką wartość ma "sama umowa" dla KUP - IMO).

    > jakiej kpr?
    > przeciez os.nie prowadzaca DG !!

    Już ci pisali że czytasz dość wybiórczo.
    Umowa z mocy prawa ma co najmniej dwie strony.

    A tak BTW - z koncepcji "umowa + potwierdzenie" mi wychodzi
    że przy memoriałowym rozliczaniu KUP potrzebne nie jest
    potwierdzenie zapłaty w potwierdzenie wydania towaru.
    Wychodzi z K.C. oczywiście.
    Bo dana komuś darowizna nie jest KUP :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-10-17 12:21:13
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 17-10-2005 13:40, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > przykładzie dośpiewać (bo dlaczego z SAMEJ innej umowy,
    > bez potwierdzenia przekazania i przepływu kasy miałoby

    ja nie rozumiem, dlaczego to umowa ma byc rozpatrywana pod katem kup?
    kup jest zakup czegos tam
    umowa w tej sytuacji jest potwierdzeniem, ze do tego przekazania doszlo
    (skrotowo, )

    > Już ci pisali że czytasz dość wybiórczo.

    no jezeli to ma byc przyczynek do nastepnej dyskusji, to ja faktycznie
    pasuje;>

    > Umowa z mocy prawa ma co najmniej dwie strony.
    >
    > A tak BTW - z koncepcji "umowa + potwierdzenie" mi wychodzi
    > że przy memoriałowym rozliczaniu KUP potrzebne nie jest
    > potwierdzenie zapłaty w potwierdzenie wydania towaru.

    pewnie ze nie potrzeba dowodu zaplaty
    chociaz dowod taki ( biorac pod uwage cene) moze byc bardzo istotny przy
    dowodzeniu, ze cos takiego mialo miejsce

  • 15. Data: 2005-10-17 14:53:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik gonia napisał:

> [...]
    > dzialalnoscia?? tak???
    >
    > to moim zdaniem to samo, co z faktura za pieluchy dla dziecka

    Chyba nie o to mi chodziło.

    Prowadzę DG/VAT. Mam domenę "na cele prywatne". Chcę ją sprzedać, w
    sumie chyba obojętnie komu, ale załóżmy, że innemu przedsiębiorcy (forma
    prawna nieistotna). I co dalej? Poruszamy się tym samym schematem czyli
    zawarcie umowy kupna-sprzedaży? A może sprzedaż powinna być
    opodatowana VAT? Bo co do przychodu, to z automatu nie jest przychodem z
    tytułu DG, prawda?

    M.

  • 16. Data: 2005-10-17 18:22:08
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik wsm napisał:

    > No i w cytacie pominęłaś:
    > Nabywcą jest osoba z DG na VAT
    > (wiadomość z 15.10 godz. 00.20)
    > I o to mi chodziło.
    >
    > Nie chciałem Cię urazić, ale na grupie "prawo" należałoby chyba dokładnie
    > czytać teksty przed odpowiedzią, bo dyskusja zbacza na manowce.

    zgadza sie, nie uraziles mnie, wytlumaczylam nizej,ze faktycznie nie
    zwrocilam na to uwagi

    > No, nie bardzo. Wielu pytających wierzy, że ma na tej grupie do czynienia ze
    > znawcami tematu, skoro ci autorytatywnie wypowiadają niepodważalne prawdy. I
    > przyjmują to na wiarę. I rzeczywiście - jest tu kilka osób o
    > niekwestionowanym autorytecie i można z dużym zaufaniem słuchać ich rad.
    > Bo cóż warta by była grupa o prawie, jakby tu dyskutowali sami dyletanci?
    > Niby po co? Tak pogadać sobie to można w maglu ...

    mialam co innego na mysli, ale poniewaz moze sie okazac,ze cos wybiorczo
    wyczytalam, pomine
    mma nadzieje ze mi to wybaczysz;>

    g,

  • 17. Data: 2005-10-17 18:32:23
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]
    > mialam co innego na mysli, ale poniewaz moze sie okazac,ze cos wybiorczo
    > wyczytalam, pomine
    > mma nadzieje ze mi to wybaczysz;>

    Nie ma nic do wybaczania z mojej strony, to ja teraz proszę o wybaczenie, że
    byłem niemiły.
    WSm

  • 18. Data: 2005-10-17 21:06:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Oct 2005, gonia wrote:

    > ja nie rozumiem, dlaczego to umowa ma byc rozpatrywana pod katem kup?

    Jako dowód księgowy.
    Bo o to chodzi (najczęściej): na podstawie jakiego DOWODU
    (księgowego) można uznać:

    > kup jest zakup czegos tam

    ...go za KUP.

    > umowa w tej sytuacji jest potwierdzeniem, ze do tego przekazania doszlo
    > (skrotowo, )

    To nie jest skrót tylko IMO ewidentny błąd.
    Umowa NIC nie potwierdza: umowa jest dowodem że strony CHCIAŁY
    czegoś dokonać. Może udowadniać że ZOBOWIĄZAŁY SIĘ.

    Ale "dowodem" może być co najwyżej protokół odbioru/przekazania,
    choćby złozony z niepełnego zdania i choćby umieszczony na
    tej samej kartce. Jednak umowa nie - słowo "umowa" ma dość
    ścisłe określenia w K.C., tak dla porządku :)

    > pewnie ze nie potrzeba dowodu zaplaty

    Jeśli zmierzasz do tego że jest protokół wydania/przekazania
    to OK, zgadzamy się.

    > chociaz dowod taki ( biorac pod uwage cene) moze byc bardzo istotny przy
    > dowodzeniu, ze cos takiego mialo miejsce

    Co miało miejsce ? Wydanie pieniędzy ? :]
    Powiedz mi którą szkołę reprezentujesz: czy dla kosztów memoriałowych
    dla ich "poniesienia" niezbędny jest wypływ z kasy ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-10-18 07:39:10
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 17-10-2005 23:06, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > To nie jest skrót tylko IMO ewidentny błąd.
    > Umowa NIC nie potwierdza: umowa jest dowodem że strony CHCIAŁY
    > czegoś dokonać. Może udowadniać że ZOBOWIĄZAŁY SIĘ.

    skrot mial dotyczyc, ze kompletem do umowy jest odbior w stanie
    naruszonym badz nie czegos tam, oraz ewentualnej zaplaty
    nie korzystajac z gotowych wzorow umow mozna wszystko zawrzec razem

    zakladalam, ze skoro jestesmy od dawien dawna w miejscu,ze umowa musi
    reprezentowac nie tylko checi ale i spelnienie, nie trzeba tego
    dokladnie wyjasniac
    ale podobno to ja jestem formalistka;>

    > Co miało miejsce ? Wydanie pieniędzy ? :]
    > Powiedz mi którą szkołę reprezentujesz: czy dla kosztów memoriałowych
    > dla ich "poniesienia" niezbędny jest wypływ z kasy ?

    szkole omijania tych, ktorzy czepiaja sie slowek;>

    co mialo miejsce?zaplata za odebrane cos tam, gdyby ktos twierdzil, ze
    mimo checi wymiany towaru czy uslugi za pieniadz, doszlo do bezplatnego
    przekazania
    wtedy trudno mowic o poniesionym koszcie

    pozwolisz,ze nie bede wychodzila poza temat dalej?

  • 20. Data: 2005-10-18 07:48:55
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 17-10-2005 16:53, Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

> [...]
    > zawarcie umowy kupna-sprzedaży? A może sprzedaż powinna być opodatowana
    > VAT? Bo co do przychodu, to z automatu nie jest przychodem z tytułu DG,

    Nie tak dawno jeszcze, pierwsza bym krzyczala ze VAT i owszem, bo
    przeciez jestes podatnikiem tego podatku. Ale jestes podatnikiem z
    tytulu dzialalnosci gospodarczej na podst.art.15.2
    2. Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów,
    handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby
    naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne
    zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w
    okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób
    częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności
    polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i
    prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

    Natomiast sprzedaz domeny nie jest zwiazana z dzialanoscia gospodarcza,
    zakupujac ja wczesniej, nie korzystales z odliczen i nie wykorzystywales
    jej w dzialalnosci gospodarczej.
    Skoro nie masz zamiaru sprzedazy domen czesciej, moim zdaniem ta
    czynnosc jest wylaczona w tym momencie z opodatkowania.
    Nie wiem czy jest to sluszne stanowisko - gdybym musiala podjac decyzje
    w takiej sytuacji, przelecialabym sie po dostepnym orzecznictwie.
    ALe z drugiej strony - jakbys kupil samochod osobowy nie zwiazany z
    dz.g., sprzedalbys go po 3 miesiacach - podatek dochodowy uklonilby sie,
    bo nie minelo pol roku; ale czy wpadlbys na to,zeby opodatkowac to
    podatkiem VAT? A przeciez taki samochod, przy sprzedazy przed uplywem
    pol roku, gdyby byl zakupiony jako ST, podlegalby opodatkowaniu 22 %

    g.