  • 1. Data: 2007-05-15 13:12:39
    Temat: Sprzedaż domeny poprzez SEDO
    Od: Adam <a...@n...ivpro.net>

    Witam!

    Mam trochę dziwne pytanie :)

    Dawno temu zakupiłem domenę (jako osoba prywatna) globalną *.com kiedyś
    miał być serwis pod nią ale z pewnych względów nie wyszło. Wystawiłem do
    sprzedaży w SEDO (jest to amerykańska firma działająca m.in. w
    pośrednictwie sprzedaży domen, za odpowiednią prowizję)
    i zapomniałem o tym.
    Wczoraj dostałem info, że jest oferta kupna.

    W między czasie założyłem DG (KPIR, VAT) PKD m.in. 72.* no i zastanawiam
    się, czy ewentualną sprzedaż domeny robić jako osoba prywatna czy jednak
    muszę jako firma ?
    W sumie nawet nie wiem, czy mogę coś niematerialnego kupionego kiedyś na
    siebie (prywatną osobę) i opłacanego z prywatnych środków, sprzedawać na
    Fakturę VAT.

    Bardzo proszę o Państwa opinię lub/i linki związane z pytaniem, trochę
    googlowałem ale jakoś niespecjalnie szczęśliwie...

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-05-15 21:01:50
    Temat: Re: Sprzedaż domeny poprzez SEDO
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 May 2007, Adam wrote:

    > W sumie nawet nie wiem, czy mogę coś niematerialnego kupionego kiedyś na
    > siebie (prywatną osobę) i opłacanego z prywatnych środków, sprzedawać na
    > Fakturę VAT.

    Na mój gust na pewno byłyby "efekty uboczne", np. nie widać zadnych
    przepisów pozwalających w przypadku WNiP (tudzież wyposażenia)
    pochodzących "sprzed DG" uznać wydatki za KUP.
    Co do meritum to z chęcią poczytam komentarzy ;)

    pzdr, Gotfryd