  • 1. Data: 2007-05-15 10:12:25
    Temat: ZUS - komunikacja e-mail
    Od: owl <a...@i...pl>

    Witam.

    chciałabym pewną sprawę w ZUSie wyjaśnić, spytać co konkretnie im
    przesłać itp. chciałabym wykorzystać w tym celu e-mail jako najszybszą
    i najtańszą formę komunikacji.
    natrafiłam jednak na problem braku adresów e-mailowych ZUSu.
    ktoś próbował już tego sposobu komunikacji i wie gdzie należy e-maile
    wysyłać?

    czy podobne problemy (braku adresów e-mailowych) można spotkać też w
    innych urzędach (US)?
    w GUSie np pracownicy korzystają z maili i bardzo sprawnie im to
    wychodzi. jak jest w innych urzędach?

  • 2. Data: 2007-05-15 18:39:41
    Temat: Re: ZUS - komunikacja e-mail
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

    Użytkownik "owl" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    Mogę Ci wyjaśnić bo tam pracuje. Nie będę się wdawał w szczegóły gdyż jestem
    zobowiązany do zachowania tajemnicy ale powiem coś co jest wszystkim
    doskonale wiadome. ZUS jako instytucja ma dostęp do nieograniczonej
    informacji na temat każdego ubezpieczonego/płatnika, dane osobowe, miejsce
    zatrudnienia, zarobki etc etc. Musimy dbać o to, aby nie została naruszona
    ustawa o ochronie danych osobowych, a co za tym idzie mamy bardzo
    ograniczony dostęp do Internetu oraz do zewnętrznej poczty elektronicznej.
    Nie ma więc możliwości przesyłania tą drogą jakichkolwiek informacji. Powiem
    więcej, gdybym miał cokolwiek wysłać do jakiejkolwiek instytucji to dwa razy
    bym się zastanowił, bo nie mam 100% pewności czy czy przesyłka dotrze do
    adresata, lub czy nie zostanie po drodze przejęta itp. Na koniec powiem, że
    ZUS jako instytucja ustawowo będzie zobligowana do przyjmowania wniosków i
    pism w postaci elektronicznej, ale nie będą to wiadomości e-mail. Więcej
    informacji niebawem na stronach www.zus.pl

    Kow/Ali

  • 3. Data: 2007-05-15 19:34:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kowal wrote:

> [...]
    > zewnętrznej poczty elektronicznej. Nie ma więc możliwo?ci przesyłania
    > t? drog? jakichkolwiek informacji. Kow/Ali

    Terefere. Udostępniony był kiedyś mail dotyczący
    komunikacji elektronicznej i płatnika.
    W celu uzyskania odpowiedzi trzeba było w mailu podać
    wszystkie dane osobowe, nipy, regony itd - zapewne w tym celu,
    żeby wyeliminować pytających sobie ot tak "dla jaj"
    I tu się ZUS o nasze dane nie troszczył, tylko życzył sobie, żeby je
    przesyłać
    w zwykłym mailu. A na dwukrotnie zadane pytanie (podałem wszystkie wymagane
    dane)
    do dziś się nie doczekałem odpowiedzi
    (pytałem w 2003 roku, może jeszcze opracowujecie odpowiedź?)

    Na pytania ogólne dotyczące działania programów, SDWI
    czy ustaw - bez żadnych danych osobistych moglibyście odpowiadać
    bez problemu, ale rozumiem jaki to kłopot :-)

  • 4. Data: 2007-05-15 19:49:58
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 15 maj 2007 w liście [news:f2cuqv$djn$1@atlantis.news.tpi.pl]
    Kowal [l...@p...fm.fm] napisał(a):

> [...]
    > to dwa razy bym się zastanowił, bo nie mam 100% pewności czy czy
    > przesyłka dotrze do adresata, lub czy nie zostanie po drodze

    Dobre, to co powiedzieć o danych wysyłanych tradycyjną pocztą
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 5. Data: 2007-05-15 19:56:54
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]

    > chciałabym pewną sprawę w ZUSie wyjaśnić, spytać co konkretnie im
    > przesłać itp. chciałabym wykorzystać w tym celu e-mail jako najszybszą

    Naiwny. Oni przeciez przelewy z KIR'a ksieguja po dwoch tygodniach. Maile
    pewnie by docieraly do adresatow po miesiacu...

    sz.

  • 6. Data: 2007-05-16 12:37:00
    Od: owl <a...@i...pl>

    On 15 Maj, 20:39, "Kowal" <l...@p...fm.fm> wrote:

> [...]
    > pism w postaci elektronicznej, ale nie będą to wiadomości e-mail. Więcej

    no to super, ale zdaje się że ZUS wcale nie szanuje poczty zwykłej - 3
    razy musiałam wysyłać dokumenty (rejestracyjne firmy) i średnio po
    miesiącu od każdego wysłania przysyłali kolejne pismo żeby im to samo
    wysłać - bo nie otrzymali jeszcze. żeby nie było wątpliwości -
    wysyłałam do konkretnego pracownika, podawałam numer pokoju gdzie ma
    pismo dotrzeć, więc wszelkie instrukcje gdzie ma list trafić były na
    kopercie. ostatecznie wybrałam się do ZUSu i przekazałam dokumenty
    sama. ale co się dzieje z trzema kopiami moich dokumentów
    rejestracyjnych? zdecydowanie łatwiej i bezpieczniej byłoby przesłać
    skany - przynajmniej trafiłyby do konkretnej osoby zamiast ginąć w
    olbrzymiej instytucji z setkami listów dziennie i setkami
    niekompetentnych urzędników.
    brzydzę się tą instytucją, dlatego wolę unikać jakichkolwiek kontaktów
    - stąd też e-mail jest najwygodniejszy. ale oczywiście tak zacofana
    instytucja mogła tylko wymyślić taki sposób komunikacji - zamiast
    ułatwiać życie sobie i płatnikom - tylko je utrudnia - w dodatku
    posługując się chybionymi argumentami typu bezpieczeństwo poczty .

  • 7. Data: 2007-05-16 13:13:26
    Od: "\\n" <...@...xy>

    owl napisał(a):

    > ułatwiać życie sobie i płatnikom - tylko je utrudnia - w dodatku
    > posługując się chybionymi argumentami typu bezpieczeństwo poczty .

    Widać, że niewielkie masz pojęcie...

  • 8. Data: 2007-05-16 13:28:29
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-05-2007 o 15:13:26 \n <...@...xy> napisał(a):

    > Widać, że niewielkie masz pojęcie...

    Oh master

  • 9. Data: 2007-05-16 15:40:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 May 2007, \n wrote:

    > Widać, że niewielkie masz pojęcie...

    Widać ;)
    Już wyjaśniam: oczywiście pierwotną przyczyną takich komentarzy
    nie są "szarzy pracownicy ZUSu", ba, nawet sam ZUS - jako jednostka
    poddana różnym regulacjom.
    Natomiast owa jednostka jako suma pracowników mających pewien
    sposób myślenia, z zastrzeżeniem ze trzeba zacząć "od góry"
    (bo podejrzewam że Kowal nie ma w zakresie obowiązków, albo
    mówiąc wprost nie płacą mu za przemyśliwanie organizacji
    różnych czynności) zachowuje się właśnie tak, jak Ty to komen-
    tujesz: "jest tyle przepisów, to lepiej nic nie robić niż
    się narazić że się któryś naruszy, poczty nikt się nie czepia,
    zawsze dobrze było", zaś praktyka pokazuje że jakby co (nowe
    wybory :>) to ktoś w myśl porzekadła o kiju i psie się przyczepi
    właśnie wprowadzania czegoś nowoczesnego (akurat mi się
    nasuwa na myśl taki przypadek, wprowadzenie kart magnetycznych
    przez śląską kasę chorych mam na myśli).

    Wracając do ZUSu, może jakiś konkretny argument "przeciw":
    Odpowiedz sobie sam(a), czy istnieje coś takiego jak tajemnica
    bankowa, czy prawdą jest że ludzie czują się przywiązani do
    swoich pieniędzy (na ogół bardziej niż do danych osobowych)
    oraz czy banki internetowe przypadkiem JEDNAK nie działają?
    Da się? - da się.
    Ale bankowi grozi że klient sobie pójdzie "do innego", i to
    jest pewnie owa "siła napędowa" że się da.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-05-16 18:13:11
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0705161725350.2588@athlon64...

> [...]
    > (bo podejrzewam że Kowal nie ma w zakresie obowiązków, albo
    > mówiąc wprost nie płacą mu za przemyśliwanie organizacji

    Nie no ... za myślenie mi płacą ;-) Powiem tak, pracuję w jednym z
    Inspektoratów, jestem na stanowisku administratora sieci komputerowej,
    obsługuję 120 pracowników i prawie 150 sztuk najróżniejszego sprzętu
    komputerowego (drukarki, skanery, lasery, sraty pierdaty) i ... nie mam
    dostępu do internetu ;-)
    Powiem więcej, pewnie nigdy w życiu nie będę miał, bo zawsze będzie istniało
    ryzyko, że poprzez łącze ze światem ktoś się może do mnie podłączyć, a
    informacje, które mam w posiadaniu z pewnością nie jednego by
    zainteresowały. Taka polityka bezpieczeństwa i ja ... mały szaraczek tego
    nie zmienię ;-))

    Kowal