  • 1. Data: 2007-10-02 17:01:59
    Temat: Sprzedaż domu i VAT
    Od: Tomek <h...@n...lubi.spamu.pl>

    Witam wszystkich!

    Mam małe zamieszanie w związku ze sprzedażą nieruchomości, bo dwie osoby
    mówią coś innego :)

    Jest sobie dom (właściwie udział w nim - 50%), na działeczce.
    Nabyty w spadku w 2003 roku. I chcę swoją część sprzedać.
    Moja część była i nadal jest wynajmowana (jeśli to coś zmieni).

    Jeden agent nieruchomości mówi coś o podatku VAT przy sprzedaży. Czy ma
    rację? Skąd wziął się VAT skoro jestem osobą fizyczną i sprzedaję ten
    dom prywatnie?

    Od innej osoby usłyszałem, że płaci się podatek 10% od sprzedaży
    nieruchomości, takie informacje wyszperałem też w Internecie.

    To jak to w końcu jest?

    pozdrowienia

    Tomek

  • 2. Data: 2007-10-03 12:40:15
    Temat: Re: Sprzeda? domu i VAT
    Od: krzysiekm <n...@t...pl>

    In article <fdttia$mer$1@achot.icm.edu.pl>, h...@n...lubi.spamu.pl
    says...
    > Witam wszystkich!
    >
    > Mam ma=3Fe zamieszanie w zwi=3Fzku ze sprzeda=3F=3F nieruchomo=3Fci, bo dwie osoby
    > mówi=3F co=3F innego :)
    >
    > Jest sobie dom (w=3Fa=3Fciwie udzia=3F w nim - 50%), na dzia=3Feczce.
    > Nabyty w spadku w 2003 roku. I chc=3F swoj=3F cz=3F=3F=3F sprzeda=3F.
    > Moja cz=3F=3F=3F by=3Fa i nadal jest wynajmowana (je=3Fli to co=3F zmieni).
    >
    > Jeden agent nieruchomo=3Fci mówi co=3F o podatku VAT przy sprzeda=3Fy. Czy ma
    > racj=3F? Sk=3Fd wzi=3F=3F si=3F VAT skoro jestem osob=3F fizyczn=3F i sprzedaj=3F
    ten
> [...]
    przy sprzedazy nieruchomosci w 10-2007 notariusz stwierdzil ze trzeba
    zaplacic 10% podatku od sprzedazy wiec 10 jest aktualne, towarzysze
    mieli zamiar wprowadzic 22 od 2007

    a uciec mozna od podatku od sprzedazy jedynie kupujac materialy
    budowlane lub nieruchomosc za rownowartosc

    krzysiek