  • 1. Data: 2007-10-02 16:03:03
    Temat: przychody wedlug art 22 ust 9 pkt 3, czy dobrze licze podstawe opodatkowania
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Witam!
    Zalozenie takie:
    skladki pracownika 18,71%, KUP z czesci zwyklego wynagrodzenia 102,25,
    KUP wedlug art22 ust 9 pkt 3 - ?.

    Wynagrodzenie zasadnicze 2,600 zł, wyn wedlug art 22 ust 9 pkt 3 1,800
    zł, wyn chor. z tego miesiaca 300 zl.

    Przychody : 2,600 + 1,800 + 300 zł.
    Podstawa wymiaru skladkek na ub sp. 2,600 + 1,800 = 4,400 zł.

    Podstawa opodatkowania:

    2.600 * 0,1871 = 486,46
    1.800 * 0,1871 = 336,78 (licze osobno bo potrzebne to bedzie do
    wyliczenia kosztow 50%)

    (razem skladki na ub spol: 823,24)

    KUP: 102,25
    KUP wedlug art 22 ust 9 pkt 3 = (1.800 - 336,78) * 0,50 = 1463,76 * 0,50
    = 731,88 zł.

    Podtawa opodatkowania = (4.400 + 300) - (102,25 + 731,88) - 823,24 =
    4.700 - 834,13 - 823,24 = 3042,63 -> 3.043,00 zł podstawa

    czy dobrze ?

    Czy powienienem przed odjeciem od przychodow wyliczyc skladki na ub
    spoleczne biorac pod uwage calosc przychodow (minus chorobowe) i tak
    wyliczona czesc odjac od tej kwoty bez rozbijania na wynagrodzenie zas i
    wynagrodz. wedle art 22 ? (przy bardziej bojnych kwotach ptzy
    zaokrąglaniu moga byc pomiedzy dwoma przypadakmi roznice w koncowkach
    dlatego pytam).

    pozdrawiam
    P.

    --
    IDZ NA WYBORY! Albo ONI zagłosują ZA CIEBIE!
    http://pl.youtube.com/watch?v=KHoe8S_HF7s

  • 2. Data: 2007-10-02 16:16:17
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > spoleczne biorac pod uwage calosc przychodow (minus chorobowe) i tak
    > wyliczona czesc odjac od tej kwoty bez rozbijania na wynagrodzenie zas i

    bardziej sie sklaniam q temu by wziac kwote ub spol. bez rozbijania, bo
    przy rozbijaniu musialbym na liscie plac przesdtawic wylcizenia dla obu
    tych przypadkow czyli dwukrotnie musialbym zamiescic kwote ub emer, rent
    i chorobowego dla pracownika.

    P.

  • 3. Data: 2007-10-02 16:17:12
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):

> [...]
    > przy rozbijaniu musialbym na liscie plac przesdtawic wylcizenia dla obu
    > tych przypadkow czyli dwukrotnie musialbym zamiescic kwote ub emer, rent

    bo jak mi mowila Pani w US (dzownilem) powienienem na liscie plac
    zemiascic zwykle koszty oraz te koszty podwyzszone 50% w osobnych polach
    by bylo wszystko jasne.

    P.

  • 4. Data: 2007-10-02 20:26:27
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Witaj :)

    Dnia Tue, 02 Oct 2007 18:03:03 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

    > Witam!
    > Zalozenie takie:
    > skladki pracownika 18,71%, KUP z czesci zwyklego wynagrodzenia 102,25,
    > KUP wedlug art22 ust 9 pkt 3 - ?.

    składki pracownika 15,71% (nie zapominaj o zmianie składki rentowej)
    108,50 kup (w 2007 r. zmieniły się w stosunku do ubiegłego)

> [...]

    > Podtawa opodatkowania = (4.400 + 300) - (102,25 + 731,88) - 823,24 =
    > 4.700 - 834,13 - 823,24 = 3042,63 -> 3.043,00 zł podstawa

    Zastosuj te dane, które Ci podałam, sposób wyliczenia prawidłowy, wartości
    do korekty.

> [...]
    > wynagrodz. wedle art 22 ? (przy bardziej bojnych kwotach ptzy
    > zaokrąglaniu moga byc pomiedzy dwoma przypadakmi roznice w koncowkach

    a na to sobie już sam odpowiedziałeś, prawda?
    Musisz rozdzielić, żeby ustalić prawidłową wysokość podstawy do
    opodatkowania.
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-10-03 07:39:40
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > a na to sobie już sam odpowiedziałeś, prawda?
    > Musisz rozdzielić, żeby ustalić prawidłową wysokość podstawy do
    > opodatkowania.
    > :)

    czyli tak licze jak powyzej, a czy na liscie plac zamieszczam 2x pola
    skladka rentowa, skladka emerytalna i skladka chorobowa finansowana
    przez pracownika, czy tylko raz je wpisuje i poprostu sumy skladek dla
    obu przypadkow tj z wyn + dodatki oraz wyn wedlug art 22 tam wrzucam?

  • 6. Data: 2007-10-03 08:22:57
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Oct 2007 09:39:40 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

> [...]
    > przez pracownika, czy tylko raz je wpisuje i poprostu sumy skladek dla
    > obu przypadkow tj z wyn + dodatki oraz wyn wedlug art 22 tam wrzucam?

    Niekoniecznie dwa pola, bo lista będzie mocno nieczytelna.
    Ja bym połączyła te składki. Tym bardziej, że będzie łatwiejsza przy
    weryfikacji z RCA.
    IMO to Twoje rozwiązanie z dwoma sumami dla obu wynagrodzeń byłoby ok.

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-10-03 09:13:11
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jagna napisał(a):

> [...]
    > weryfikacji z RCA.
    > IMO to Twoje rozwiązanie z dwoma sumami dla obu wynagrodzeń byłoby ok.

    czyli zeby bylo wszystko jasne, jako kwote ub biore sume

    2.600 * 0,1871 = 486,46
    1.800 * 0,1871 = 336,78 (wedlug art 22)

    czyli 823,24

    a w polach ze skladkami wpisuje przykladowo, skladka emerytalna (przy
    procencie 9,76%)
    2.600 * 0,0976 = 253,76
    1.800 * 0,0976 = 175,68
    czyli wpisuje sume czyli 429,44 zamiast 4400 * 0,0976 = 429,44 (wiem ze
    nienajlepszy przyklad bo roznicy nie widac :-) )

    P.

  • 8. Data: 2007-10-03 10:02:23
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Oct 2007 11:13:11 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

    > czyli zeby bylo wszystko jasne, jako kwote ub biore sume

    Nie! Zmień wysokość sumy procentowej składek. Czemu mnie nie słuchasz? ;>

    > 2.600 * 0,1871 = 486,46

    2.600 * 0,1571 = 408,46

    > 1.800 * 0,1871 = 336,78 (wedlug art 22)

    1.800 * 0,1571 = 282,78

    > czyli 823,24

    czyli 691,24

> [...]

    > czyli wpisuje sume czyli 429,44 zamiast 4400 * 0,0976 = 429,44 (wiem ze
    > nienajlepszy przyklad bo roznicy nie widac :-) )

    Dlaczego nie najlepszy? ;>
    Tu jest ok :)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 9. Data: 2007-10-03 10:24:17
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jagna napisał(a):

    > Nie! Zmień wysokość sumy procentowej składek. Czemu mnie nie słuchasz? ;>

    :) narazie przyswajam wiedze, a ze stan prawny ksiaek jest na 2006 to
    nie chce chwilowo zamety wprowadzac :)
    Powiedz mi jeszcze czy te zmniejszenie skladki rentowej nie zmienilo
    sposobu jej rozdielenia pomiedzy pracownika i pracodawce, tzn , nadal po
    polowie placa (tak jak w emerytalnej) ?

    > Dlaczego nie najlepszy? ;>
    > Tu jest ok :)

    :) nienajlpepszy bo nie trzeba zaokrlaglac i tym samym nie widac roznicy
    groszowej pomiedzy obojga(?) przypadkami :)

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2007-10-03 10:38:53
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Oct 2007 12:24:17 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

> [...]
    > Powiedz mi jeszcze czy te zmniejszenie skladki rentowej nie zmienilo
    > sposobu jej rozdielenia pomiedzy pracownika i pracodawce, tzn , nadal po

    Oj zmieniło! :)
    U pracownika teraz jest 3,5%, a pracodawca dokłada 6,5% i ten stan utrzyma
    się do końca roku.
    W styczniu znowu się wyrówna, bo u pracodawcy zmniejszy się obciążenie.

    > :) nienajlpepszy bo nie trzeba zaokrlaglac i tym samym nie widac roznicy
    > groszowej pomiedzy obojga(?) przypadkami :)

    (obydwoma?) ;)
    To zamiast się cieszyć, że różnic brak... ;)
    A tak w ogóle, jeśli wyjdą, to radziłabym albo doprowadzić do tego, by suma
    była zgodna z tym, co w ogólnym wyliczeniu z RCA, albo w Płatniku
    poprawiać.
    Grunt, by a+b było zgodne z deklaracją.
    Tak mi się wydaje :)

    --